نخست وزیر سنگاپور در سال 1992 جویدن آدامس را در سنگاپور ممنوع کرده بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، لی کوان یو،‌ نخست وزیر سنگاپور که چند روز پیش در 91 سالگی درگذشت جویدن آدامس را در سنگاپور ممنوع کرده بود. اما چه چیزی او را به این کار واداشت؟

زمانی که اولین بار بحث ممنوعیت جویدن آدامس در سال 1992 مطرح شد، بسیاری از خبرنگاران خارجی به صحبت درباره این موضوع بحث برانگیز پرداختند.

این ممنوعیت به همراه قوانین دیگر کشور از جمله  ممنوعیت نقاشی روی دیوار، تف انداختن و بیرون ریختن مخاط بینی به یکی از بهترین جنبه های شناخته شده زندگی در سنگاپور تبدیل شده است.

"پلیت" در کتابش مصاحبه ای از لی کوان یو را منتشر کرده است. یو می‌گوید: سالهای سال خودم هم آدامس های بسیاری جویده ام اما متوجه این مسئله شدم که چسباندن ته مانده آدامس به هر جایی می تواند مانع از رسیدن مردم سنگاپور به درجات عالی شود.

به گفته لی کوان یو: چسباندن ته مانده آدامس به در قطار‌های مترو که مانع از باز شدن در می شود، خلاقیت نیست بلکه کثیف کاری و بدذاتی است. 

از سال 2004_ پس از توافق نامه تجارت آزاد آمریکا و سنگاپور_ اجازه فروش آدامس "درمانی" به داروسازان و دندانپزشکان و تنها به مشتریانی که نسخه پزشکی داشتند، داده شد. این شامل فروش آدامس بدون قند استاندارد هم می شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار