نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

غربی‌ها به مرحله پذیرش صلح آمیز بودن پرونده هسته‌ای ایران رسیدند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای به این نقطه رسید که دیگر تحریم‌ها کارساز نیست و ایران از آغاز سخنش این بود که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

غربی‌ها به مرحله پذیرش صلح آمیز بودن پرونده هسته‌ای ایران رسیدند

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس‌جمهور در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: مردم امروز هم بابت باران و هم بابت توفیقی که در این مرحله از مذاکرات برای حراست از عزت این کشور انجام شد خدا را شکر می‌کنند.

وی با اشاره به این که ملت ایران در دفاع از حقوق خود راه بلندی را پیموده است تصریح کرد: این ملت امروز به مرحله‌ای رسیده که بداندیشان دیگر نمی‌توانند برخی از سخنانی که طی این 13 سال می‌زدند دوباره بزنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما به مرحله‌ای رسیدیم که دیگر کسی از این که ایران غنی سازی نداشته باشد سخن نمی‌گوید.

نهاوندیان با تاکید براینکه کسی دیگر نمی‌تواند از عدم حق ایران در چرخه سوخت هسته‌ای سخن بگوید گفت: حتی دیگر با زبان تحریم هم با ملت ایران سخن نمی‌گویند و طرف مقابل به جای تحریم از همکاری بین‌المللی سخن می‌گوید.

وی با بیان این که قهرمانی در اقتصاد مقاومتی و قهرمانی در زبان دیپلماسی موفقیت این رویکرد مثبت ایران است که با دنیا به طور منطقی و متین سخن گفته افزود: ما به دنبال نتیجه برد برد هستیم اما اگر طرف مقابل هم نگرانی‌های مشروع و قانونی دارد برای رفع آن نگرانی‌ها آمادگی داریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به این که طرف مقابل به مرحله پذیرش صلح آمیز بودن پرونده هسته‌ای ایران رسیده است خاطر نشان کرد: طرف مقابل همه تاسیسات هسته‌ای ایران را چه در نطنز و چه در فردو و چه در اراک را پذیرفته است و همه فعالیت‌ها چه در اراک چه در نطنز و چه در فردو و ادامه تحقیقات در فیزیک پیشرفته هسته‌ای مورد اذعان طرف مقابل قرار گرفته است.

نهاوندیان با اشاره به چارچوب مفهومی ادامه داد: معنای این چارچوب این است که دیگر کسی از تعطیلی نطنز و تعطیلی فعالیت هسته‌ای نمی‌تواند سخن گوید و دیگر کسی نمی‌تواند به دانشمندان هسته‌ای فرمان ایست در اندیشه و تحقیق بدهد.

وی افزود: دیگر کسی نمی‌تواند در صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تردید کند کسانی که دیروز سخن از گزینه‌های روی میز می‌زدند امروز از فتوای رهبری به عنوان اصلی‌ترین سند پای‌بندی ایران به موازین اخلاقی یاد می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان داشت: به جای آنکه از اقتصاد ما پیام ضعف و تلاطم و نوسان‌های پرشتاب به بیرون داده شود و آن‌ها طمع کنند که تحریم‌ها می‌تواند اقتصاد کشور را به هم زند به همراه ملت توانستیم شاهد مهار تورم باشیم .

نهاوندیان تاکید کرد: با وجود کاهش درآمدی نفتی بودجه 94 را با اتکا کمتر به نفت بستیم.

وی حضور موثر و تعیین کننده آرمان‌های این ملت در وضعیت منطقه را موثر خواند و گفت: طرف مقابل به این نقطه رسیده که دیگر تحریم‌ها کارساز نیست و ایران از آغاز سخنش این بود که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: باز کردن فعالیت اقتصادی نیز برد بزرگ ملت ایران است و لازمه برد اقتصادی این است که ایران در حوزه صادرات بتواند بدون مانع با رقبا رقابت کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: نماز ، جمعه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار