یک روان‌شناس گفت: استرس در همه جا وجود دارد و از راه‌های مقابله با استرس در کودکان، خالی کردن محیط از آن است.

عواملی که زمینه‌ساز استرس در کودکان هستند
امیرهوشنگ مهریار روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از راه‌های مقابله با استرس در کودکان، حمایت، تشویق در برابر چیزهایی که از آن می‌ترسند و آنها را ناراحت می‌کنند است، اظهار کرد: می‌توان با خالی کردن محیط از استرس، محیطی آرام و دل‌پذیر برای کودک فراهم کرد و با این کار بر استرس او غلبه کرد.

وی افزود: استرس در همه جا وجود دارد به طوری که همه در معرض آن قراردارند. اما بعضی از افراد به صورت ارثی و یا به علت تجاربی که در اوایل زندگی داشته‌اند، حساسیت بیشتری در مقابل استرس پیدا می‌کنند و به صورت شدیدتری به استرس واکنش نشان داده، بنابراین به کمک بیشتری نیاز دارند.

مهریار با بیان اینکه خانواده و مدرسه باید سعی کنند محیط را از استرس خالی کنند، تصریح کرد: این دو نهاد باید به افرادی که به دلایل مختلف حساسیت و آسیب‌پذیری در مقابل استرس دارند کمک کنند تا بر آن فایق شوند که بیشتر به صورت تشویق محبت و حمایت نشان دادن انجام می‌گیرد.

این روان‌شناس در پایان عنوان کرد: استرس، هرنوع ناراحتی یا فشاری است که از محیط به فرد وارد می‌شود که استرس در کودکان می‌تواند در اثر سروصدای بلند، رعد وبرق، دوری از خانواده، دعوای پدرومادر و بیمار شدن مادر به وجود می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار