رکود در بازار مسکن علاوه بر کاهش اشتغالزایی کارگران فصلی سایر فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با حمل و نقل، مصالح ساختمانی و مشاورین املاک را با مشکل مواجه خواهد کرد.

ابراهیم نکو دبیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه رکود بازار مسکن در سایر حوزه‌ها تاثیر گذار است افزود: با رکود در بازار مسکن بخش عمده ای از کارگران ساختمانی با بیکاری مواجه خواهند شد که این امر می‌تواند در شاخصه‌های رشد و توسعه اقتصادی، فضای کسب و کار تاثیرگذار باشد و زیرمجموعه‌های مرتبط با صنعت ساختمان را با مشکل مواجه کند.
 
دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی استانداردهای لازم برای امر ساختمان‌سازی تحت الشعاع این موضوع است.
 
وی خاطر نشان کرد: عدم رعایت استاندارد در صنعت ساختمان سازی و به کارگیری افراد فاقد صلاحیت کاهش کیفیت و دور زدن قوانین و مقررات را به دنبال دارد.
 
نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه دولت باید از سیاست‌های  قابل قبول و شناخته‌شده مبانی پیروی کند تاکید کرد: متاسفانه بازار مسکن با مشکلاتی مواجه است که باید با ارائه راهکارهای جدی از روند افزایش و ادامه آن در آینده جلوگیری کرد.
 
نکو ابراز داشت: با توجه به اینکه در ساختمان‌سازی سطح گسترده‌ای  از جمعیت و صنوف مختلف درگیر هستند این صنعت را به شرطی می‌توان یکی از شاخصه‌های موفق هر کشوری دانست که بحران بازار مسکن برطرف شود.
 
وی یادآور شد: دولت در تلاش است تا مشکلات بخش مسکن برطرف شود اما متاسفانه تاکنون خیلی مشخص و قابل شهود نبوده است.
 
مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار داشت: افزایش وام مسکن در شرایطی که به درستی مدیریت شود و در اختیار بخش تولید قرار بگیرد در کاهش نقدینگی و رونق‌دهی بازار مسکن موثر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا تسهیلات به متقاضیان اصلی و وام در اختیار بخش‌ تولید و انبوه سرمایه‌گذاری شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۶:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
هيچ ركودى درساخت وسازمسكن وجودنداردازاول هم قراربودقيمت مسكن متناسب باقدرت خريدمردم شودوقتى قدرت خريدكاهش ميابدمسكن بابى كيفيت سازى وضدزلزله نبودن تحويل خريدارميگردددرسايربخش هاى اقتصاددنياوايران اين معادله صدق ميكند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
چرا ما فقط رونق کار واقتصاد را به مسکن گره میزنیم در صورتی که اکثر کشورهای پیشرفته زیاد ساخت وساز در مرحله چندم قرار دار و دیگر مشاغل را فعال میکنن
آخرین اخبار