اسكاي نيوز عربي:

آمريکا بيش از ايران به توافق نياز دارد

اسکاي نيوز گفت پيگيري هاي رئيس جمهور آمريکا و تماس هاي مکرر او با وزير خارجه اين کشور در مذاکرات هسته اي لوزان نشان مي دهد آمريکا بيش از ايران به اين توافق نياز دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران از اختلاف ميان اعضاي گروه پنج به اضافه يک در خصوص مذاکرات هسته اي خبر داد.
وزير امور خارجه ايران از کشورهاي غربي خواست از فرصت به وجود آمده براي دست يافتن به توافق با تهران استفاده کنند. 
کلودين شديد گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: واقعيت اين است که در خصوص مذاکرات هسته اي گروه پنج به اضافه يک با ايران مي توان گفت اين مذاکرات از موفقيت بسيار دور و به ناکامي بسيار نزديک است.
از شرکت کنندگان پيام هاي متناقضي صادر مي شود. اظهارات اميدوار کننده اي از ايران و روسيه به گوش مي رسد و در مقابل مقامات انگليس و آلمان اظهارات محتاطانه اي دارند. اما فرانسه بيشتر از همه نگاه بدبينانه دارد.
از سوي ديگر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا تماس هايش را با جان کري وزير امور خارجه اين کشور براي اطلاع از آخرين نتايج مذاکرات افزايش داده است. 
اين احتمال وجود دارد که اوباما بيشتر از همه حتي ايران نيازمند دست يافتن به توافق باشد، هر چند ايران نيز با تحريم هاي بين المللي دست به گريبان است.
شکست آمريکا در دستيابي به راه حل ممکن است ترديدهاي جمهوري خواهان اين کشور درباره بيهوده بودن مذاکرات را بيشتر کند و حتي محبوبيت آنها را افزايش دهد.
از اين رو کنگره آمريکا به وضع تحريم هاي جديد تهديد کرده است و اوباما توان ابطال آن را ندارد.
از سوي ديگر مذاکرات هسته اي ايران و گروه پنج به اضافه يک در اولويت نخست بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل قرار دارد. وي در آخرين موضع گيري اش درباره مذاکرات هسته اي ايران که از قبل شديدتر است گفت: دادن امتياز به ايران امنيت اسرائيل، امنيت خاور ميانه و صلح بين المللي را به خطر خواهد انداخت.
يکي از مذاکره کنندگان ايراني گفت: تهران تا زمان برطرف شدن مشکلات، آماده مذاکره است. اين تلاش ايران براي دستيابي به راه حل بي سابقه است اما بايد روي کاغذ ديده شود.
کلودين شديد در پايان گزارش خود گفت: اما با وجود همه مسائل ميان طرف هاي مذاکره کننده در لوزان، همه طرف ها تلاش دارند به توافق برسند. 

برچسب ها: توافق ، ایران ، امریکا ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار