باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

ردپای سلاح‌های اسرائیل در جنگ "یمن"/نظر "خرازی" درباره ارتش "عربستان"

ردپای سلاح‌های اسرائیل در جنگ‌افزارهای ارتش عربستان در راستای منافع رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اخیراً یکی از فرماندهان نظامی "یمن" با اشاره به تحولات میدانی این کشور و شکست قریب‌الوقوع عربستان در جنگ "یمن" اظهار داشت: عربستان سعودی از تسلیحات "اسرائیل" استفاده می‌کند.


حمایت اطلاعاتی و لجستیکی "اسرائیل" 

جنگ "یمن" در حالی مدتی است که آغاز شده که سناریوی آن به گفته کارشناسان از قبل کلید خورده بود و به اذعان رسانه‌ها از حمایت اطلاعاتی و لجستیکی "اسرائیل" برخوردار است که رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی آن به دنبال جلوگیری از متصل شدن حلقه جدیدی "انصارالله" به محور مقاومتند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنند.

درباره چرایی حمایت "اسرائیل" از "عربستان" سخن بسیار است و می‌توان از اشتراکات و منافع کریدور "سعودی – صهیونیستی" را بسیار تأثیرگذار در این مسیر دانست. رسانه‌ها همکاری‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را بسیار گسترده ارزیابی می‌کنند، کما اینکه مطرح شدن اطلاعاتی در زمینه استفاده از تسلیحات "اسرائیل" یا حضور مستقیم در جنگ علیه "انصارالله"، ارتش و ملت "یمن" یکی از دلایل متقن در این زمینه بوده و تروریسم به وجود آمده در کشورهای عربی از اثرات اسرائیل است (بیشتر بخوانید).



*** آیا اسرائیل نگران است؟

نقطه اشتراک عربستان و اسرائیل سناریوی "ایران‌هراسی" و "تلاش برای رقابت با "ایران" به عنوان یک کشور مهم در منطقه"، "نقش‌آفرینی مضر در راستای مبارزه با محور مقاومت" است که باعث می‌شود هر کدام از موارد فوق که به صورت بارز و مشهود در منطقه با شکل مختلف پیگیری می‌شود و مجری آن‌ها متفاوت است، گاه از اسرائیل امثال جنگ "33 روزه لبنان" و جنگ "51 روزه غزه" را سکانداری می‌کند و گاه نقش حامی لجستیکی و اطلاعاتی را برای کشور دیگری ایفا می‌کند و تلاش‌ها در یمن هم به نفع صهیونیست‌هاست (بیشتر بخوانید).



نتانیاهو : محور "ایران – لوزان – یمن" برای كل بشریت بسیار خطرناك است

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: محور "ایران – لوزان – یمن" برای تمام بشریت بسیار خطرناك است و باید متوقف شود. توافق هسته‌ای ایران از چیزی كه اسرائیل از آن می‌ترسد هم بدتر است (بیشتر بخوانید). این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کریدور آمریکایی-سعودی-صهیونیستی مضرترین تاثیرات را در تحولات یمن دارند.




ردپای سلاح‌های اسرائیل در جنگ



** چگونه می‌توان ثابت کرد اسرائیل از عربستان حمایت می‌کند؟

یکی از دلایلی که می‌توان ثابت کرد "اسرائیل" از "عربستان" حمایت می‌کند استفاده از دکترین "تحمیل خواسته" توسط ارتش سلطنتی عربستان سعودی است که با بمباران‌های انبوه زیرساخت‌ها به دنبال ایجاد فرصت برای نیروهای سطحی بوده که این اتفاق در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 با حزب الله و جنگ تابستان 2014 غزه دیده می‌شد.



صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه سفیر سابق ایران در فرانسه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به  به این که ارتش عربستان در منطقه یک ارتش اجاره‌ای است و نیروهای خود را از کشورهای منطقه جذب می‌کند، یادآور شد: در جنگ 33 روزه که ارتش اسرائیل به مراتب قدرتمندتر از ارتش عربستان سعودی بود از پس چند هزار نیروهای پارتیزانی برنیامد و در اواخر جنگ 33 روزه آمریکا و اسرائیل با هم مشکل‌شان حل شود.






ردپای سلاح‌های اسرائیل در جنگ






خرازی گفت: ارتشی که فاقد اقداماتی آفندی و پدافندی است و تمرکز آن بر روی نیروی هوایی خود است، قطعاً از نیروی چند میلیونی یمن شکست می‌خورد و در بحران یمن مردم این کشور پیروز خواهند شد و جایگاه ویژه‌ای در بین ملل اسلامی در آینده کسب خواهند کرد.




*** اطرافیان پادشاه عربستان آرمان‌های صهیونیست‌ها را دنبال می‌کنند

وی در پایان با اشاره به نقش مضر عربستان سعودی در منطقه خاطرنشان کرد: گویی پادشاه جدید عربستان اطرافیانی دارد که آرمان صهیونیست‌ها را دنبال می‌کند.




ردپای سلاح‌های اسرائیل در جنگ




نکته دومی که مطرح است البته با توجه به اظهارات مقامات سعودی بمباران مناطق نظامی است که مختصات آن توسط اسرائیل و آمریکا در اختیار عربستان قرار داده شده زیرا هم اظهارات حامیانه مقامات غربی این نکته را تأیید می‌کند و هم مطالبی که رسانه‌ها در زمینه حمایت اطلاعاتی و لجستیکی اسرائیل مطرح می‌کنند (بیشتر بخوانید).




 سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تحولات "یمن"، تجاوزات عربستان سعودی و حمایت آمریکا و اسرائیل از این جنگ اظهار داشت: برداشت غلطی که انجام شده این است که عربستان جنگ را مدیریت می‌کند، حال آن که "آمریکا" مدیر اتاق جنگ "یمن" بوده و شاهزاده‌های نازک نارنجی سعودی نقشی ندارند.


** نمی‌توان با یک ارتش در مقابل اراده یک ملت ایستاد

وی خطاب به عربستان سعودی گفت: نمی‌توان با یک ارتش در مقابل اراده یک ملت ایستاد و در ظاهر ارتش سعودی در میدان بوده اما نفس موضوع این است که آمریکا نقش‌آفرینی می‌کند.



** ملت "یمن" در مقابل شاهزاده‌های مفت‌خور سعودی پیروز می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: ملت "یمن" اعتقاد به قیام به اسلحه با ظالم را دارند و در مقابل شاهزاده‌های مفت‌خور سعودی این ملت پیروز خواهد شد.



** نیروی هوایی چند صد میلیارد دلاری شکست خورده

سردار نقدی با اشاره به این که ملت عربستان هم هیچ اعتقادی به این جنگ ندارند و تعارض جدی با رژیم آل‌سعود دارند، تأکید کرد: آن‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند که با یکسری حملات می‌توان با ضربه زدن به معیشت مردم در جنگ پیروز شوند که این بسیار اشتباه است و یک نیروی هوایی چند صد میلیارد دلاری به مخازن گاز و کارخانه آرد در شهرها حمله می‌کند.

وی با بیان پیش پا افتاده بودن حملات جنگنده‌های سعودی به مواضع "یمن" یادآور شد: حملات سعودی‌ها که بعضاً موفق هم نیست را می‌توان با هواپیماهای "جنگ جهانی دوم" هم انجام داد که حتی در این موضوع هم توفیق به دست نیاوردند و چندین جنگنده آن‌ها سرنگون شد.



** عربستان به سرنوشت صدام دچار می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به شکست قطعی عربستان سعودی در "یمن" خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی هم قدرت‌های جهانی "صدام" را برای حمله به ایران تجهیز کردند و نتیجه صدام کاملاً مشخص شد و عربستان سعودی که ارتش ضعیف‌تر از "صدام" دارد به سرنوشت "صدام" دچار خواهد شد.



حسین شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اینکه برخی رسانه‌ها معتقدند حزب‌الله و ارتش سوریه نمی‌تواند مناطق اشغالی را پس بگیرند و رژیم صهیونیستی با تکفیری‌ها هم‌پیمانند اظهار داشت: اینکه تکفیری‌ها و رژیم صهیونیستی باهم همکاری می‌کنند مطلبی کاملا آشکار و صحیح است.  



ردپای سلاح‌های اسرائیل در جنگ



به نظر می‌رسد ردپای سلاح‌های اسرائیل در "یمن"  و در جنگ‌افزارهای ارتش عربستان سعودی، همانند آنچه در "سوریه" و "عراق" دیده شده، تأمین کننده منافع اسرائیلی‌هاست که ضربه زدن به محور مقاومت از رئوس این منافع به حساب می‌آید.



گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
سلام
خاک بر سر کشور مسلمانی که در اختیار اهداف ضد اسلامی صهونیست ها قرار گرفته و نوکری انها را می کند.
آخرین اخبار