پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به طراحی پایانه تلفن صوتی و تصویری مبتنی بر IP شدند.

مهدی اقتداری مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: سخت افزار IP a video phone از دو بخش اصلی core Board , main Board تشکیل شده است. 

وی افزود: اجزا تشکیل دهنده main Board عبارتند از مدار کوک صوتی، واحد تغذیه، سوییچ شبکه، POE واسطه‌های نمایشگر گرافیکی، صفحه کلید، شبکه،USB و هم چنین Core Board دارای یک پردازنده، یک حافظه فلاش، چهار عدد SRAM و کریستال اسپلاتورها و رگولاتورها است.

اقتداری تصریح کرد: ساختار کلی نرم افزار از سه لایه کاربردی، محلی و درایوهای سیستم عامل تشکیل شده است که لایه کاربردی با Java پیاد سازی شده است و به عنوان یک واسط کاربردی بر روی صفحه نمایش تلفن دیده می‌شود هم چنین لایه محلی در پایین لایه کاربردی و بالای سیستم عامل قرار دارد و به زبان C نوشته شده است. 

وی در ادامه گفت: پایانه تلفن تصویری و صوتی مبتنی بر IP علاوه بر واسط شبکه مناسب برای ارسال و دریافت صدا و تصویر بر روی بستر IP دارای دوربین رنگی، صفحه نمایش گرافیکی رنگی، میکروفون و بلندگو است و با توجه به سرعت اینترنت در شبکه‌های خانگی و سازمان‌ها و هم چنین نیاز به شبکه‌های پرسرعت برای اتصال تصویر، بخش‌هایی نیز برای کد و دی کد کردن صدا و تصویر در یک پهنای باند نسبتا کم دیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار