کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش دما فردا در تهران/ امکان آبگرفتگی معابر در استانهای جنوب شرق و شرق کشور

نقشینه با اشاره به اینکه فردا اکثر مناطق کشور، با آسمان ابری و نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود گفت: تشدید فعالیت‌ها در جنوب شرق و شرق کشور به شکل رگبار و همراه با رعد و برق خواهد بود و گاهاً وزش باد را در این نقاط خواهیم داشت.

افزایش دما فردا در تهران/ امکان آبگرفتگی معابر در استانهای جنوب شرق و شرق کشور

امین‌حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط جوی آب و هوا در امروز و سیزدهم فروردین ماه بیان کرد: برای بیشتر مناطق آسمان کمی آبری و نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اما یک سامانه بارشی از امروز چهارشنبه دوازدهم فروردین وارد کشور می‌شود و تا ظهر پنج‌شنبه در استان یزد و کرمان و در ادامه روز در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فعال خواهد شد.

نقشینه با اشاره به شرایط جوی در روز پنج‌شنبه افزود: تشدید فعالیت‌ها در جنوب شرق و شرق کشور که به شکل رگبار و همراه با رعد و برق خواهد بود و گاهاً وزش باد به همراه خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی توصیه کرد: در استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی امکان آب‌گرفتگی معابر وجود دارد و توصیه می‌شود جهت پیشگیری از آب‌گرفتگی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

وی تأکید کرد: ضمناً از بعدازظهر پنج‌شنبه تا صبح جمعه افزایش سرعت وزش باد روی نیمه شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان موجب می‌شود ارتفاع موج در نیمه شرقی خلیج فارس به 2.5 متر و ارتفاع موج در شرق دریای عمان به 2 متر برسد.

کارشناس هواشناسی درباره نوسانات دمایی تهران نیز تاکید کرد: انتظار می‌رود در روزهای آینده روند افزایش نسبی دمای هوا را در پایتخت شاهد باشیم. به طوری که پیشینه امروز و 2 روز آینده هوای تهران به ترتیب 17،19 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه در پایان خاطرنشان کرد: حدالمقدور از تردد شناورهای سبک و تفریحی در این روزها خودداری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، جو ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار