رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در راستای کاهش مصرف انرژی، پایان کار ساختمان‌ها منوط به مقررات ملی به ویژه عایق‌بندی و جلوگیری از هدررفت انرژی می‌شود.

محسنی تاپ///////////عایق‌بندی و جلوگیری از هدررفت انرژی در بخش ساختمان الزامی می‌شود
علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری کاهش آلودگی هوا را به صورت جدی در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توسعه آن یکی از اقدامات مهم شهرداری است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوا و در بحث استاندارد سازی، پایان  کار ساختمان‌ها را منوط به رعایت مقررات ملی به ویژه مبحث 19 کرده‌ایم که در جهت کاهش مصرف انرژی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

شاعری با بیان اینکه با توسعه حمل‌ و نقل عمومی و بهسازی آن می‌توانیم، شبکه حمل‌ و نقل عمومی را نوسازی و مدرن کنیم، تصریح کرد: با استفاده از سوخت و صنعت استاندارد خودرو و جایگزینی خودروهای برقی‌ به جای خودروهای فرسوده  که با سوخت فسیلی کار می‌کنند می توانیم گام بزرگی در جهت تحقق آسمان آبی و زمین پاک برداریم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به همکاری معاونت شهرسازی در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان و مبحث 19 که عایق‌بندی ساختمان و جلوگیری از هدررفت انرژی است، افزود: ایجاد ساز و کارهای مناسب برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های جدید التأسیس و استفاده از انرژی‌های نو در تأمین روشنایی و آب گرم مورد نیاز ساختمان‌ها می‌تواند شهر تهران و کلانشهرهای دیگر ایران را از معضل آلودگی هوا و تخریب محیط زیست نجات دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص کاهش آلودگی‌ هوا،‌ گفت: ارزیابی اثرات زیست محیطی، طرح‌های مدیریت شهری و آموزش و فرهنگ‌سازی، تولید و پخش برنامه‌های آموزشی از طریق رسانه ملی و همچنین تهیه پیوست‌های زیست محیطی و ملزم نمودن پیمانکاران به رعایت این پیوست‌ها در مناطق 22 گانه از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط زیست ، شهر ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار