پیشاهنگ مطرح کرد

راه اندازی شبکه LAN در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در گذشته شبکه VAN در این شرکت وجود داشته اما با راه اندازی این شبکه و توسعه آن به همه مناطق یازده گانه امکان دسترسی تعداد زیادی کاربر به شبکه و استفاده از خدمات در سطح وسیع فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی پیشاهنگ از راه اندازی شبکه LAN در خطوط لوله و مخابرات نفت خبر داد و گفت: شرکت مخابران نفت ایران امروز شاهد به ثمررسیدن پروژه‌های بزرگ در این صنعت است.
 
پیشاهنگ تصریح کرد: این سامانه مسول سرویس دهی به شرکت نفت است و صاحب یک شبکه LAN به وسعت بزرگ در ایران و بزرگترین شبکه مخابراتی خاورمیانه است و با داشتن این سامانه شبکه مخابرات سیستم عملیاتی تک‌کاربران و شبکه دیتا را انجام می‌دهد.   
 
مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با بیان اینکه به تازگی شبکه LAN در این شرکت راه اندازی شده است، گفت: با این اقدام امکان بهره برداری و استفاده از سیستم هایی چون اسکادا، تله مدیسن، اتوماسیون اداری و ... در سطح وسیعتری امکان پذیر شده است.
 
وی ادامه داد: در گذشته شبکه VAN در این شرکت وجود داشته است، اما با راه اندازی این شبکه و توسعه آن به همه مناطق یازده گانه امکان دسترسی تعداد زیادی کاربر به شبکه و استفاده از خدمات در سطح وسیع فراهم شده است.
 
به گفته وی این پروژه با اعتباری حدود ٨٩ میلیارد ریال اجرایی شده و پیمانکار اجرایی آن مرکز داده ای نوین بوده است.
 
مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تصریح کرد: در این سامانه بحث‌های نرم‌افزاری و سیستم کنترلی مورد تاکید بوده و برای این منظور زیرساخت‌های اجرایی شروع شده است.   
 
 پیشاهنگ، تعداد سایت این سامانه را 110 مرود، تعداد سویچCOREشبکه را 220 دستگاه، تعداد سویچACCESS، تعداد NODEشبکه را 38400 عنوان کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: تعداد چهار هزار کاربر از طریق ٣٨ هزار و ٤٠٠ نود به این شبکه متصل است و حدود ٢٠ هزار نفر ساعت آموزش به این منظور انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار