رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 9 به باشگاه خبرنگاران، خبر داد؛

کسب رتبه نخست طرح جهادی پایلوت تفکی پسماند از مبداء

رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 9 در راستای عملکرد یکساله این اداره از کسب رتبه نخست اجرای طرح پایلوت تفکیک پسماند از مبداء در مناطق 22 گانه خبر داد.

عباسعلی کارگر رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 9 با اشاره به عملکرد یکساله این اداره، اظهار کرد: به منظور فرهنگسازی و حفظ محیط زیست طرح تفکیک پسماند از مبداء اجرا شد که ناحیه 1 این منطقه موفق به کسب رتبه نخست در میان مناطق 22 گانه شد.

وی افزود: اجرای طرح جهادی تفکیک پسماند خشک از مبداء در 2 بازه زمانی 45 روزه صورت گرفت و ناحیه یک این منطقه بدلیل داشتن شرایط مطلوب بعنوان طرح پایلوت از میان 12 ناحیه مناطق 22 گانه انتخاب شد.

کارگر ادامه داد: در ناحیه 2 این منطقه نیز اجرای طرح جهادی پایلوت صورت رگفت که با استفاده از تکمیل بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان در هر دو ناحیه است.

رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 9 با اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته در سال 93تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف از دیگر برنامه های اجرایی در سال 93 است.

همچنین، آموزش چهره به چهره توسط کارشناسان آموزشی متخصص، توزیع مخازن، نصب بنر، جلسات متعدد با رئیس ادارات، تنظیم برنامه منظم در اداره بازیافت و اجرای آن، تمرکز بر روی مدارس و زنان خانه دار، همکاری با شرکت ها، همکاری با مساجد و توجیه امامان جماعت، توجیه اصناف، از نقاط قوت این طرح بود.

و نیز شناسایی و تشویق شهروندان و نمونه معرفی آنها در همشهری محله، فراهم نمودن امکانات جمع آوری پسماند، تغییر شکل مخازن پسماند خشک و فراهم آوردن امکان خرید پسماند در غرف بازیافت توسط جمع آوری کنندگان از دیگر نقاط قوت این طرح بود، لذا از نقاط ضعف این طرح مناسب نبودن عملکرد ماشین های ملودی، تعداد کم کانکس و ماشین ملودی، عدم جانمایی مناسب کانکس ها تا پایین بودن قیمت خرید پسماندها نسبت به عوامل غیرمجاز و قیمت واقعی، عدم هماهنگی مسئولین و عدم در نظر گرفتن مشوق برای کارکنان از نقاط ضعف اجرای این طرح بود.

کارگر در ادامه به آموزش چهره به چهره خانگی اشاره کرد و گفت: آموزش چهره به چهره خانگی 34 هزار و 900 خانوار و آموزش چهره به چهره تجاری 30 هزار و 460 باب آموزش چهره به چهره صورت گرفت.

برگزاری جشن ویژه آسمان ابی زمین پاک با حضور فعالین در امر بازیافت اقدامات ویژه برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)، اجرای ویژه برنامه های استقبال از ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه های آموزشی، خدماتی و توزیع مخزن به کلیه مساجد، برگزاری همایش های آموزشی در مساجد و اجرای ویژه برنامه های روز بازگشایی مدارس و توزیع محصولات فرهنگی، برپایی غرفه آموزشی، فرهنگی و استقرار عوامل جمع آوری محصولات فرهنگی در روز 22 بهمن و شستشو و نظافت ایستگاه بازیافت، غرفه های بازیافت و جمع آوری پسماندهای حجیم از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 93 بود.

استفاده از قایق بازیافتی، انجام پژوهش های علمی و برگزاری نمایشگاه های عکس و کلاژ ویژه مواد بازیافتی از جمله کارهای ویژه ای بود که در اداره بازیافت منطقه 9 صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار