حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرایط رسیدن به یک توافق خوب مهیاست/ برداشتن تحریم‌ها در آینده‌ای دور معنایی ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ۱+۵ در ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر با صف آرایی خود در مقابل ایران به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و صف آرایی مجدد در مقابل ایران پس از توافق در مذاکرات ادامه بیهوده گویی در این مسیر را نشان می‌دهد.

شرایط رسیدن به یک توافق خوب مهیاست/ برداشتن تحریم‌ها در آینده‌ای دور معنایی نداردمنصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در ارزیابی خود از آخرین وضعیت مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: به نظر می‌رسد شرایط مناسبی برای رسیدن به یک توافق خوب مهیا است.  
 
وی افزود: قدر مسلم با خطوطی که برای تیم مذاکره کننده تعیین شده، اگر طرف غربی درصدد تحمیل توافق بد باشد، تیم مذاکره کننده به هیچ وجه زیر بار این مسئله نخواهد رفت.  
 
**برداشتن تحریم‌ها در آینده‌ای دور معنایی ندارد

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سمت و سوی مذاکرات در خارج کردن ابزار تحریم‌ها از دست ۱+۵ را چطور ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: قطعا توافقات فنی و توافقات سیاسی هر دو یکجا و با هم مدنظر قرار خواهد گرفت و نمی‌شود توافقات فنی بدون در نظر گرفتن توافقات سیاسی اتفاق بیفتد.  
 
حقیقت‌پور متذکر شد: برداشتن تحریم‌ها در آینده دور معنایی نداشته و نادرست است.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تحریم‌ها باید توأمان در فضای توافق نهایی برداشته شود. 

وی ادامه داد: همواره منتظر هستیم تا نتایج جلسات از لوزان سوئیس مخابره شود و قطعا تیم مذاکره کننده ما که امین مقام معظم رهبری است، پیگیر تحقق بخشیدن به مفهوم برد_برد در مذاکرات خواهد بود. 


**صف آرایی پس از توافق، بیهوده است
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رفتار ۱+۵ بعد از توافق احتمالی چطور خواهد بود و چه صفحه و یا صفحاتی برای استمرار صف آرایی ۱+۵ در مقابل ایران احیانآ باز است، متذکر شد: ۱+۵ باید تابع قاعده بازی مذاکرات باشد و جرزنی را کنار بگذارد.  
 
حقیقت‌پور تاکید کرد: ۱+ ۵ باید تابع توافق احتمالی رفتار حقوقی مورد نظر را اعمال کند.  
 

این نماینده مجلس تصریح کرد: صف آرایی مجدد در مقابل ایران پس از توافق ادامه بیهوده گویی در این مسیر را نشان می‌دهد.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ۱+۵ باید بپذیرد که ایران به فناوری هسته‌ای دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار