زمانی که میزان اعتماد به نفس در حد سالم و طبیعی باشد، فرد حس خوبی دارد و خود را مستحق احترام می داند، اما برعکس، وقتی که فرد اعتماد به نفس پایینی دارد، ارزش کم و ناچیزی برای نظرات و عقایدش قائل می شود.

تارا یوسفی کارشناس  روانشناسی و عضو انجمن بین المللی مشاورین خانواده در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: اعتماد به نفس در حقیقت نوع تفکر ما درباره خودمان است، این که چگونه توانایی ها و محدودیت های خود را می بینیم، چطور با آن کنار می آییم و برای بهبودش چه کارهایی می کنیم چنین افرادی همیشه نگران هستند؛ نگران از این که به اندازه کافی در نگاه اطرافیان خوب و مورد قبول نباشند.

وی افزود: در واقع اعتماد به نفس، حسی است که شما را قادر می سازد تا ببینید در زندگی برای پیشرفت و ترقی به چه فاکتورهایی نیاز دارید. به شما توان تلاش می دهد و کاری میکند تا با علاقه بیشتری اهدافتان را دنبال کنید. حتی اگر گام های اولیه کوچک باشند، اما با اتکا به اعتماد به نفس به راحتی می توانید به موفقیت دست پیدا کنید.
 
انسانهایی که با اعتماد به نفس پیش می روند به خوبی می دانند که برای بهبود وضعیت زندگی خود باید چه کاری انجام دهند. زمانی که به خودتان احترام بگذارید و اعتماد به نفس خوبی داشته باشید، احساس امنیت و ارزش می کنید. در نتیجه روابطی مثبت و محکم نیز با دیگران برقرار خواهید کرد.
 
علاوه بر این، افرادی که اعتماد به نفس خوبی دارند بهتر از دیگران می توانند با استرس ها و مشکلات زندگی مبارزه کرده یا کنار بیایند. این گروه کمتر احساس ناامیدی، غم، بی ارزش بودن و شرمندگی می کنند و به همین دلیل از نظر روحی در شرایط بهتری به سر می برند. اختلالات خواب، افسردگی و اضطراب نیز در این افراد کمتر دیده می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار