رونالدو بازیکنی برزیلی است که موفق شده سه بار جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رونالدو (متولد 18 سپتامبر 1967 در ریو دو ژاینرو) بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل می‌باشد. بسیاری از کارشناسان وی را یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ می‌دانند. 

رونالدو قهرمانی دو جام جهانی 1994 و 2002 همراه با تیم ملی فوتبال برزیل را در کارنامه دارد و سه بار در سال‌های 1996، 1997 و 2002 جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را دریافت کرده است. 

رونالدو، زینالدین زیدان، کریستانو رونالدو تنها بازیکنانی هستند که سه بار این جایزه را از فیفا دریافت کرده‌اند و پس از لیونل مسی که چهار بار این جایزه را دیافت کرده است، در جایگاه دوم قرار دارند.
 
رونالدو اولین بازی ملی خود را در 17 سالگی برای برزیل انجام داده است و در 18 سالگی به مقام برترین بازیکن فوتبال جهان دست یافته است. 

رونالدو در سال 2007 از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان یکی از 11 بازیکن برتر تاریخ فوتبال انتخاب شد و در لیست فیفا 100 (بهترین بازیکنان تاریخ به انتخاب پله) نیز جای گرفته است. 

وی در مجموع 98 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال کشورش انجام داده و 62 گل ملی به ثمر رسانده است و دومین گلزن تاریخ فوتبال برزیل محسوب می‌شود. 

وی همچنین 15 گل در جام‌های جهانی به ثمر رسانده و آقای گل جام جهانی 2002 شده است. 

وی سال‌های زیادی از عمر فوتبالی‌اش را به خاطر مصدومیت از ناحیه زانو پای چپ از دست داده بود تا اینکه در 14 فوریه 2011 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 

وی با مدل برزیلی دانیلا چیکارلی ازدواج کرد که بعدها این ازدواج به جدایی انجامید. 

وی یکی از مسئولان برگزاری جام جهانی 2014 در کشورش بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار