کرمان؛

بازدید بیش از 49 هزار مسافر نوروزی ازابنیه های تاریخی و بقاع متبرکه رفسنجان

فرماندار ویژه رفسنجان گفت : از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 23 هزار نفر از آثار و ابینه های تاریخی و موزه ها (موزه مردم شناسی و ریاست جمهوری )و بزرگترین خانه خشتی در جهان بازدید کردند و بیش از 26 هزار نفر نیز از بقاع متبرکه و امام زاده های رفسنجان بازدید داشتند.

حمید ملانوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ضمن تبریک سال نوافزود : رفسنجان یکی از شهرستانهای شمالی استان کرمان و در مسیر جاده  ترانزیتی اصلی کشور واقع شده و به لحاظ موقعیتی که  دارد در مسیر مهمانان و مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد : این شهرستان بیش از 8 هزار متر مربع وسعت با جمعیت بالغ بر 300 هزار نفر ، دارای قابلیتهای ویژه ای است و از مهمانان نوروزی استقبال خوبی خواهد داشت.

ملانوری گفت : ستاد تسهیلات نوروزی در اسفند ماه در این شهرستان در قالب ده کمیته تشکیل شد و آمادگی لازم را پیدا کردیم تا بهترین خدمات را به مردم و مسافران ارائه کنیم.

وی با اشاره به آثار تاریخی و مکانهای زیبا و دیدنی درروستاههایی نظیر داوران، دره رنج، دره دُر، خنامان، اودرج، قاسم آباد و ... در رفسنجان گفت : فضاهای سر سبز و خوب از ناحیه شهرداری و دهیاری ها در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان ایجاد شد تا مسافران و گردشگران به خوبی از موهبت های الهی نهایت بهره مندی را داشته باشند.

فرماندار رفسنجان به کمیته اسکان با مدیریت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : این کمیته 13 مدرسه با 111 کلاس با امکانات و تجهیزات مهیا کردند که در خدمت مهمانان باشند و تا کنون 2500 نفر در این مدارس اسکان یافتند.

حمید ملانوری تصریح کرد : تا کنون 36 هزار نفر در محل های اقامتی رفسنجان، کمپ ها، هتل ها، مهمانسراهای ادارات و ... اسکان داشتند.

وی افزود : جاذبه ها و مناطق گردشگری در رفسنجان بسیار زیادند و در مبادی ورودی شهرستان کمپ های نیرو انتظامی، میراث فرهنگی، اورژانس وهلال احمرفعال هستند و به مسافران نوروزی جهت راهنمایی برای اسکان و بازدید از مناطق گردشگری و جاذبه های تاریخی نقشههای راهنما توزیع می کنند و برای هرگونه خدمات رسانی آماده هستن
برچسب ها: رفسنجان ، بقاع ، بازدید ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.