کارشناس اقتصادی:

مشکلات تولید، توزیع و مصرف را هم بیمار می‌کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: ما باید به گونه‌ای برای اقتصاد کشورمان برنامه‌ریزی کنیم که سیاست‌های حاکم بر بانکداری و سیاست‌های پولی و مالی در کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد.

بازنشر/////////مشکلات تولید، توزیع و مصرف را هم بیمار می‌کندغلامحسین طاهری، کارشناس اقتصادی در خصوص مشکلات بنگاهداری بانک ها به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بانک ها در کشورهای توسعه یافته باید نقش تقویت کننده اقتصاد، خصوصا در بخش تولید را داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اما در کشوری که اقتصاد، وابسته به بانک باشد این نوسانات موجب انحراف از مسیر توسعه‌ای خواهد شد. و در کشور ما به دلیل بانک محوری، هر گونه نوسان موجب می‌شود با افزایش سود بانکی شاهد افزایش تورم و حالتی بلعکس باشیم.
 
وی افزود: اما نکته قابل توجه این است که بانک های ما در کشور بنگاه‌دارانی هستند که فقط در جهت سوددهی بنگاه های خاصی تلاش می‌کنند در صورتی که باید در جهت سوددهی کل اقتصاد کشور حرکت کند.
 
طاهری در ادامه گفت: یکی از علل مواجه تولید کشور با مشکل، موسسات مالی و اعتباری و بانک ها هستند زیرا هنگامی که باید به عنوان حامی تولید در کشور فعالیت کنند خود به بنگاه‌داری و تولید می‌پردازند و جایگزین تولیدکنندگان و بنگاه‌ ها می شوند.  
 
از طرفی بانک های کشور خود را با دستورات بانک مرکزی همراه نمی‌کنند و توجه جدی به این مباحث ندارند به همین دلیل کلیه این عوامل موجب شده سیاست بنگاه‌داری بانک چرخه تولید کشور را با مشکل مواجه کند.  
 
این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در اقتصاد هر کشوری سه ضلع مهم وجود دارد که شامل تولید، توزیع و مصرف می‌باشد و هنگامی که تولید درست انجام نشود، مطمئنا توزیع و مصرف هم به دنبال آن با مشکل مواجه خواهد شد و در نتیجه با حمایت نکردن از تولید موجب افزایش واردات خواهد شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار