وزیر راه و شهرسازی؛

وقوع 75 درصد از سوانح رانندگی در راه‌های شریانی کشور

آخوندی با اشاره به اینکه شهروندان باید از تمامی اطلاعات سازمان راهداری با خبر شوند؛گفت: راه اندازی سامانه 141.IR در سفرهای نوروزی امسال بیش از 500 هزار بیننده داشته است.

وقوع 75 درصد از سوانح رانندگی در راههای شریانی کشور
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی در مراسم انعقاد قرارداد تحت پوشش قراردادن شبکه راه‌های شریانی  کشور به دوربین‌های کنترل سرعت با بیان اینکه باید بپذیریم جامعه ایران به شدت در حال شهری شدن است؛گفت: ورود خودرو به ایران در حال افزایش است و تعداد خودروها از 1 میلیون 200 هزار خودرو به 16 میلیون خودرو رسیده است.

وی در ادامه افزود: در 20 سال آینده تعداد خودروها چند هزار برابر می‌شود و به 50 میلیون خودرو می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میزان راه‌ها و مسیرهای شریانی نیز به شدت در حال افزایش است؛گفت: مجموع مسیرهای روستایی و شهری کشور در حال حاضر 200 هزار کیلومتر است که تا چند سال اینده به 300 هزار کیلومتر می‌رسد.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان سرعت تردد  هر فردی را به صورت مستقیم کنترل کرد و ما مجبور هستیم که  مدیریت راه‌ها را تغییر دهیم و یک برنامه  جدید را که همراه با هوشمندی سازی را اجرا کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دو بحث در بخش راه‌ها وجود دارد که عبارت است از بحث مدیریت کنترل و اطلاع‌رسانی به موقع به تمامی شهروندان که این موضوع بسیار مهم است در بخش راههای کشور به شمار می‌رود.

آخوندی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر تمامی شهروندان باید از اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان در حوزه راه و شهرسازی بهره‌مند شوند و اطلاع‌رسانی و آموزش یکی از مهمترین اقدامات در حوزه راه و شهرسازی به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی قراردادی که امروز منعقد گردید یکی از بزرگترین قراردادها در حوزه بحث مدیریت راههای کشور به شمار می‌رود و در تاریخ ایران بی‌نظیر است.

آخوندی تصریح کرد: این قرارداد یک قرارداد زنده پویا و منحصربه فرد است و در نصب دوربینها از تمامی توان و تلاش مهندسان ایرانی استفاده شده است و با نصب آنها دریچه نو از فناوری رو به شهروندان باز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تعداد دوربینها ثبت تخلف در حال حاضر 400 عدد است که با انعقاد این قرارداد به 2200 دوربین افزایش می‌یابد و در آینده نزدیک تعداد دوربین‌های نصب شده به بیش از 10 هزار عدد می‌رسد.

آخوندی تصریح کرد: بیش از 75 درصد از سوانح رانندگی در راه‌های شریانی کشور اتفاق می‌افتد که با نصب این دوربین‌ها ما شاهد آغاز یک اتفاق خوب خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف ما شاهد یک هماهنگی بسیار خوب در میان اکثر دستگاههای کشور هستیم گفت: با راه‌اندازی این دوربین‌ها همکاری میان سازمان راهداری وزارت راه و شهر سازی هلال احمر و پلیس راهور و سازمان امداد و نجات صد درصدی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همکاری دستگاه‌های مسئول نقش موثری در افزایش نرخ بهره‌وری دارد.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی نقش موثری در افزایش بهره‌وری و کاهش مخاطرات جاده‌ای دارد و یک اقدام بسیار بزرگ در جهت اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: اطلاعاتی در سازمان راهداری و وزارت راه و شهر سازی تولید می‌شود باید به طور کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

آخوندی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه اطلاع‌رسانی 141.IR نقش موثری در اطلاع‌رسانی جاده‌ای به مردم داشته است گفت: در سفرهای نوروزی امسال 500 هزار نفر از این سامانه استفاده کرده‌اند و یکی از پربیننده‌ترین سامانه‌های کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال 393 مورد بارش برف و باران در جاده‌های کشور رخ داده و در 21 محورهای پر تردد کشور نیروهای راهداری حضور پررنگ‌تری داشته‌اند و 88 مسیر نیز در این ایام نمک‌پاشی شده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهری ، خودرو ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار