چشم‌اندازی از ورزشگاه راه آهن

ورزشگاه راه آهن درشهر تهران واقع شده و این ورزشگاه ورزشی تأسیس سال 1352 است.

چشم‌اندازی از ورزشگاه راه آهنبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشگاه راه آهن که با نام ورزشگاه اکباتان نیز شناخته می‌شود در سال 1352 تأسیس گردید و مالک و گرداننده این ورزشگاه باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن تهران می‌باشد این ورزشگاه بالغ بر 12 هزار نفر ظرفیت دارد و از زمین چمن طبیعی برخوردار است.

ورزشگاه راه آهن یا ورزشگاه آپادانا یک ورزشگاه فوتبال در شهرک اکباتان تهران است این ورزشگاه در همسایگی ورزشگاه شهید دستگردی قرار دارد که گاه به نام ورزشگاه اکباتان نیز خوانده می‌شود.

این ورزشگاه ورزشی از پیشنیه خوبی برخوردار است ورزشگاه راه آهن ورزشگاه خانگی باشگاه راه آهن است که پیش از این ورزشگاه خانگی پرسپولیس تهران بوده است علی عبدو، مالک پرسپولیس ورزشگاه فوتبال آپادانا را ساخت پرسپولیس به علت کمبود امکانات برای هوادارانش و عدم همکاری دیگر باشگاه‌ها، تنها یک بازی در ورزشگاه آپادانا انجام داد و از آن پس از آن تنها برای تمرین استفاده کرد در سال 1354 و پس از آن حمایت نکردن دیگر باشگاه‌ها از حرفه‌ای‌گری پرسپولیس عبدو ورزشگاه آپادانا را به ارزش 200 هزار تومان به باشگاه راه آهن فروخت. در شهریور 1387 پس از انتقال باشگاه راه آهن به شهر ری، پرسپولیس ورزشگاه راه آهن را به ارزش 150 میلیون تومان برای یک سال اجاره کرد و پس از 35 سال به ورزشگاه خانگی دیرین خود در اکباتان بازگشت پس از واگذاری باشگاه راه آهن این ورزشگاه به طور اختصاصی در اختیار این تیم قرار گرفت.

تورنمنت‌های بین‌المللی و دیدارهای مهم در این ورزشگاه اتفاق افتاد این ورزشگاه با نام ورزشگاه پرسپولیس در بازی‌های آسیایی 1974 تهران نیز به کار گرفته شد و در کنار ورزشگاه‌های آریامهر و امجدیه میزبان دیدارهای دور نخست مقدماتی این رقابت‌ها بود.

ورزشگاه راه آهن همچنین به همراه ورزشگاه شهید دستگردی میزبان پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال زیر 16 سال آسیا در سال 2012 بودند که با شرکت شانزده کشور آسیایی در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار