در حال حاضر مشکل اصلی مردم و بیماران هزینه‌هایی نیست که بابت ویزیتهای معمولی پرداخت می‌شود بلکه مشکل اصلی و عمده ریسکهای بزرگی است که تحت پوشش بیمه نیستند.

علیرضا حقانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درصد بالایی از هزینه های بخشی بهداشت و درمان توسط مردم پرداخت می‌شود و با این حال که اغلب مردم بیمه هستند اما باز هم اغلب پرداختها به صورت مستقیم و از جیب مردم است.

وی با بیان اینکه همچنان بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اصلی مردم و بیماران هزینه‌هایی نیست که بابت ویزیتهای معمولی پرداخت می‌شود بلکه مشکلی اصلی و عمده ریسکهای بزرگی است که تحت پوشش بیمه نیستند.

حقانی افزود: اگر بخواهیم واقعیت را بیان کنیم باید بگوییم که وقتی فردی به یک بیماری سخت مبتلا می‌شود علاوه بر دشواری بیماری باید نگران هزینه‌های درمان و کنترل بیماری خود نیز باشد.

وی یادآور شد: باید سازمان بیمه‌گر در عملکرد‌های خود تجدید نظر کنند و ضمن آنکه منافع خود را در نظر می‌گیرند باید منافع بیماران و پزشکان را نیز در نظر بگیرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار