سنندج؛

بارش برف بهاری در استان کردستان / رانندگان بیشتراحتیاط کنند

برف بهاری دراستان کردستان از ساعات ابتدایی روز پنج شنبه آغاز و این استان را در ششمین روزهای بهاری سفید پوش کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، عباس مسعودي گفت: با بارش نزولات آسماني در استان کردستان رانندگان نسبت به تجهيز خودرو به وسايل ايمني از قبيل زنجير چرخ اقدام کنند. 

وي افزود: بارش باران در تمامي جاده هاي استان و بارش برف در ارتفاعات و جاده هاي کوهستاني کردستان نیازمند احتياط بيشتر رانندگان و همکاري با پليس است تا سفري مطمئن و بدون خطر را داشته باشند. 

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کردستان به رانندگان وسايل نقليه و مسافران نوروزي که از محور هاي کوهستاني تردد مي کنند، توصيه کرد: خودروي خود را به تجهيزات مناسب زمستاني مجهز کرده و از هرگونه تخلف حادثه ساز جدا خودداري کنند. 

مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان نیز با اشاره به احتمال تداوم بارش ها در روزهای آینده، گفت: با توجه به بارش برف و باران و لغزنده بودن جاده ها به رانندگان توصیه می شود تجهیزات ایمنی لازم را همراه داشته و با سرعت مطمئنه در جاده ها حرکت کنند.

مدرس گرجی افزود: با توجه به شمار زیاد مسافران و تردد زیاد در جاده های استان، روشن بودن چراغ ماشین ها در ساعات ابتدایی و پایانی روز می تواند عامل مهمی در کاهش تصادفات جاده ای باشد.

بر اساس گزارش کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان،دمای هوای استان نیز همزمان با آغاز بارش ها کاهش می یابد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.