بیست و چهارمین دوره مسابقات لیگ برتر واترپلو باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود پایان داد.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو: لیگ کاملا ایرانی قدرت واترپلو را نشان می‌دهدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر رویدادی که در سطح داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود دارای نکات مثبت و منفی زیادی است که برخی مسئولان فدراسیون‌های ورزشی کشور در اکثر مواقع به بازگویی نکات مثبت رویداد می‌پردازند و کمتر مسائل و نقاط ضعف را مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورتی که اگر آن‌ها بیشتر به ضعف‌ها بپردازند به طور قطع در دوره‌های بعد نکات مثبتی را خواهند به دست آورد. 

محسن سمیع‌زاده دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در برگزاری یک رویداد طبیعی است که هم نقاط منفی وجود داشته باشد و هم مثبت. من در خصوص مسابقات لیگ واترپلو سعی می‌کنم که پیش از بیان نقاط مثبت ماجرا ضعف‌های آن را بیان کنم. معتقدم در مسابقات لیگ برتر واترپلو سال 1393 خلا یک ماهه‌ای وجود داشت که این تعطیلی طولانی مدت به خاطر برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون بود و ما به ناچار مجبور شدیم یک ماه مسابقات را تعطیل کنیم. این تصمیم‌گیری بیش از تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک در خصوص عدم اعزام تیم ملی واترپلو و شیرجه به بازی‌های آسیایی، اتخاذ شده بود و باید اجرا می‌شد چون برنامه‌های دیگر واترپلو تحت پوشش این تعطیلات یک ماهه چیده شده بود. 

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه اظهار داشت: دومین ضعف کلی که در مسابقات لیگ امسال دیده می‌شد و بارز بود، کاهش تعداد تیم‌های شرکت کننده بود به خاطر مسائل و شرایط اقتصادی تیم‌های صنعتی و معدنی تمایل چندانی به حضور در لیگ واترپلو نداشتند و تعداد تیم‌ها به حداقل رسیده بود اما جا دارد از مدیران باشگاه‌هایی که از شرکت در لیگ امسال استقبال کردند، تشکر کنم. چون حضور آن‌ها اجازه نداد سطح کیفی لیگ کاهش پیدا کند.

سمیع‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد:‌ دوست دارم پس از بیان نکات منفی و ضعف لیگ در خصوص نقاط مثبت این پیکارها هم صحبت کنم که مهم‌ترین نکته آن شناسایی استعدادهای درخشان در طول مسابقات بود، به طوری که واترپلوئیست‌های نوجوان و جوان در شهرهای زنجان، اصفهان، تهران و... دیده می‌شدند.

در تیم دانشگاه آزاد اسلامی شاهد حضور بازیکن رده سنی زیر 13 سال بودیم این به معنای آن است که آینده این رشته در کشور به طور حتم درخشان و قدرتمند خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه افزود: از نکات قابل توجه لیگ سال 1393 حضور مربیان ایرانی در رأس تمام تیم‌ها بود، آن‌ها با دانش فنی و حرفه‌ای خود لیگ واترپلو را هدایت می‌کردند این مسئله هم قدرت ما را در مربیگری نشان می‌دهد که مربیان جوان با انگیزه ایرانی توانستند در این سطح مسابقات بازیکنان را به خوبی هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این که همیشه ضریب خطا در میان افرادی که در طول مسابقات حضور دارند وجود دارد ولی در قضاوت‌های امسال نسبت به سنوات قبل مشکل و ضعف کمتری دیده شد. اگر هم اشتباهی در برخی موارد بوجود می‌آمد به خاطر غیرعمد بود و قابل جبران.

سمیع‌زاده یادآور شد: مجموعه فدراسیون و کمیته فنی واترپلو برای اجرای هرچه بهتر مسابقات لیگ در فصول آینده بیشتر از این که به نکات مثبت توجه داشته باشد، منفی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا با رفع آن‌ها مراتب رسیدن به لیگ حرفه‌ای تمام عیار را دنبال و طی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار