آلساندرو نستا به همراه ستارگانی نظیر میهایلووچ و استانکوویچ لاتزیو را تبدیل به یکی از قدرت‌های ایتالیا کرده بودند.

نستا، محبوب شهر رمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، الساندرو نستا یکی از تنومند‌ترین و محبوب‌ترین مدافعان ایتالیا و جهان می‌باشد که در تاریخ 19 مارچ 1976 در شهر رم و در یک خانواده متوسط به دنیا آمد.

برخلاف خیلی از فوتبالیست‌های دیگر او فوتبال را روی اتفاق و به خاطر توصیه دکتر، روی به فعالیت‌های ورزشی آورد. وی از همان کودکی عاشق تیم فوتبال لاتزیو بود و پدرش به همین خاطر اسم او را در آکادمی فوتبال لاتزیو نوشت.

نستا ازهمان کودکی نبوغ و استعدادش را در فوتبال به خصوص در دفع توپ در پست مدافع مرکزی نشان داد و همین امر باعث شد تا کادر فنی لاتزیو توجه خاصی به او کنند.

رفته رفته نستا جایگاه خود را در تیم پیدا کرد و به ستاره لاتزیو تبدیل شد. وی به قدری جذاب و دوست داشتنی بود که هواداران رم که رقیب و مخالف لاتزیو هستند هم او را دوست داشتند و برای او هورا می‌کشیدند، از این رو به نستا و توتی محبوب شهر رم می‌گویند.

نستا همراه با ستارگان دیگر از لاتزیو همانند میهایلویچ، استانکوویچ و چند تای دیگر به قدری خوب کار می‌کرد که این تیم به یکی از قدرت‌های ایتالیا تبدیل شده بود و روز به روز به محبوبیت لاتزیو افزوده می‌شد و در سال 1999 قهرمانی اسکودتو را به دست آوردند.

محبوب‌ترین بازیکن لاتزیو در سال 2002 در میان انبوهی از اشکهای هواداران لاتزیو را ترک کرد و به آث میلان نقل مکان کرد تا این بار محبوب میلانی‌ها شود.

در همان سال قبل از بازی با بارسلونا به نستا خبر دادند که دوست صمیمی‌اش در سانحه رانندگی درگذشته تا یکی دیگر از بدشانسی‌های این مدافع محبوب رخ دهد.

الساندرو بدشانس در تورنمنت‌های بزرگ نظیر جام جهانی هم شانسی نداشت و همانطور که می‌دانید در جام 1998 و 2006 به دلیل مصدومیت قادر به همراهی ایتالیا نبود.

نام: آلساندرو نستا
زاد روز: 19مارس 1976
زادگاه: رم – ایتالیا
قد: 86/1 متر
لقب: ساندرو
باشگاه‌های حرفه‌ای: لاتزیو – آث میلان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار