دوچرخه‌سواری کشورمان حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا توانست سال 93 را با کسب مدال‌های رنگارنگ به پایان برساند.

کسب 12 مدال نتیجه 684 روز اردوی ملی‌پوشان دوچرخه‌سواریبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون دوچرخه‌سواری در سال 93 توانست در بخش مسابقات لیگ و باشگاهی توانست در 120 روز در کورس مسابقات قرار داشته باشند که در این 120 روز در تمامی رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و امید در ماده‌های پیست، جاده و کوهستان ورزشکاران در عرصه رقابت حضور داشتند و در عرصه ملی نیز از 684 روزی که اردو برپا بود و 281 نفری که در اردو حضور داشتند 84 نفر در تمامی رده‌های سنی در 3 رشته کوهستان، پیست و جاده در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان در خردادماه، بازی‌های آسیایی در شهریور ماه و قهرمانی آسیا 2015 تایلند که در بهمن ماه برگزار شد حضور یافتند که نتیجه‌اش کسب 3 مدال طلا، نقره و برنز در بازی‌های آسیایی بود که بهترین نتیجه دوچرخه‌سواران بعد از انقلاب بود و پس از آن کسب 9 مدال رنگی در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند بود که با 2 مدال طلای حسین عسگری بود یک سهمیه مستقیم مسابقات المپیک را برای کاروان دوچرخه‌سواری کشورمان به دست آمد.

از دیگر نکات مثبتی که در فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان به وجود آمد اولی فدراسیون کشورمان در آسیا که با 437 امتیاز بالاتر از کره و ژاپن قرار گرفت و در رده باشگاهی نیز تیم پتروشیمی تبریز در رنکینگ آسیا در سال 2014 به رتبه اولی دست یافت و در بخش انفرادی نیز میرصمد پورسیدی درصدر رکاب زنان آسیایی است.

شایان ذکر است که فدراسیون دوچرخه‌سواری علاوه بر برپایی یک اردو در کشور چک توانست برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچوان 2 مربی خارجی را در بخش‌های پیست و کوهستان در اختیار بگیرد و دیگران که به جای 3 باشگاه 4 نماینده در مسابقات داشته باشد که برای فدراسیون یک کشور کاملا قابل ملاحظه است. البته علاوه بر 4 تیم در بخش جاده، در بخش کوهستان نیز در سال 93 توانست یک تیم کنتینال در قسمت کوهستان برای اولین بار نماینده داشته باشد که می‌تواند کمک بزرگی برای احیای این رشته در کشورمان باشد.

فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان توانست در سال 93 برای بخش کوهستان یک اسپانسر عالی را جذب کند از طریق آن نزدیک به 400 میلیون درآمدزایی داشته باشد.

گفتنی است که در بخش آموزش این فدراسیون توانست کلاس‌های متعدد داوری را برپا کند که 2 کلاس آن بین‌المللی بود. مسئولان فدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا بر مثبت بودن آن در جلساتی که حضور داشته است اشاره کرد و دیگران 2 کتاب آموزشی را در مورد دوچرخه‌سواری در سال 93 به چاپ رساندند.
هیئت‌های دوچرخه‌سواری و فدراسیون در بخش خصوصی و ورزش همگانی 260 همایش را در سراسر کشور برگزار کردند که بیش از 70 تا 80 هزار نفر در آن حضور به عمل رساندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار