شهر تبریز با داشتن مکان‌های خوب ورزشی، به یکی از مهدهای ورزش ایران تبدیل شده است.

تبریز مهد ورزش‌های ملیبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تبریز دارای حدود 100 مکان ورزشی شامل سالن‌های آمادگی جسمانی، اسکواش، باستانی، بدمینتون، بدن‌سازی، بوکس، پینگ پنگ، تکواندو، تنیس روی میز، تیراندازی، جودو، رزمی، ژیمناستیک، شطرنج، شمشیربازی، فوتسال، کاراته، کشتی، والیبال، وزنه برداری و وشو، میدان‌های تنیس، فوتبال، والیبال و هاکی، زمین‌های اسکیت و تیراندازی با کمان، پیست‌های اسکی و دو و میدانی، چمن‌های طبیعی و مصنوعی و استخرهای سرپوشیده و روباز است.
فوتبال یکی از محبوب ترین رشته‌های ورزشی در نزد مردم تبریز است باشگاه فوتبال تراکتورسازی در این شهر قرار دارد که در بیشتر بازی‌ها ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام مملو از هواداران این تیم می‌شود به طوری که این باشگاه در هر 3 فصل حضور خود در لیگ برتر در فصل‌های 89-1388، 90-1389، 91-1390 بیشترین تعداد تماشاگر را در بازی‌های خانگی داشته است.

تبریز در سال 1392 با داشتن 3 تیم در لیگ برتر فوتبال و لیگ برتر فوتسال ایران به عنوان قطب فوتبال و فوتسال کشور شناخته می‌شود.

طبق اعلام کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا، تبریز قطب دوچرخه سواری این قاره به شمار می‌رود. این شهر دارای 2 تیم دوچرخه سواری است که در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ثبت شده‌اند. هم چنین بزرگترین پیست دوچرخه سواری کشور در تبریز به بهره برداری رسیده است. نخستین مدرسه دوچرخه سواری ایران نیز در تبریز تاسیس خواهد شد.

تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز به عنوان نخستین تیم کونتینتال ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های دوچرخه سواری آسیا بوده و به مدت 3 فصل متوالی مقام نخست تمام رده‌های تیمی و انفرادی تورهای آسیایی 2008-2007، 2009-2008 و 2010-2009 را به دست آورده است. 

تور دوچرخه سواری بین‌المللی آذربایجان به عنوان قدیمی‌ترین تور دوچرخه سواری آسیا در خرداد ماه هر سال در سطح استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل زیر نظارت فدراسیون بین‌المللی دوچرخه سواری USI برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار