سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به استقرار تیم‌های امدادی اطراف حرم حضرت معصومه ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: طی هفته گذشته تاکنون بیش از 1600 هزار مسافرتوسط نیروهای هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

ناصر چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نجات 1600مسافر از مرگ حتمی، اظهار کرد: بیش از2800 هزارنفر از هفته گذشته تا کنون توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شدند این در حالی است که بیش از  هزار1600مسافر نیز از مرگ حتمی نجات یافته و 17هزار نفر نیز در پایگاه‌های امدادی  اسکان موقت یافته‌اند. 
 
وی با بیان اینکه هزار مصدوم حوادث توسط نیروهای امدادی  به بیمارستان انتقال یافتند افزود: 6700 هزارمصدوم دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
 
چرخ ساز ادامه داد: 35 هزار نفر در این مدت آسیب دیدن 24 هزار نفر از خدمات امدادی نیز بهره‌مند شدند.
 
سرپرست سازمان امداد و نجات در ادامه از استقرار تیم‌های امدادی ویژه اطراف حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران طی ایام شهادت حضرت فاطمه خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری به مراسم عزاداری توسط مراجع تقلید و علما همچنین حرکت با پای پیاده به حرم پست‌های ویژه امدادی اطراف خیابان‌های منتهی به بارگاه مطهر حرم حضرت معصومه ایجاد و 4 پست ثابت سیار نیز اطراف مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.
 
* نجات نوجوانی مفقود شده در ارتفاعات تفتان
 
وی همچنین از نجات یک پسر 12 ساله که روز گذشته در ارتفاعات  تفتان گم شده بود خبر داد و گفت" پس از 14 ساعت تلاش امداد گران خوشبختانه این نوجوان توسط تیم‌ پایگاه کوهستانی دره گل خاش نجات یافت.
 
سرپرست سازمان امداد و نجات بیان داشت: برف و کولاک طی شبانه روز گذشته در استان خراسان رضوی، زنجان؛ اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، گیلان، لرستان و مرکزی را درگیر کرده و تیم‌های امدادی طی این مدت موفق به امداد رسانی به 800 مسافر در راه مانده شدند.
 
چرخ ساز در پایان تصریح کرد: 75 مسافر نیز به دلیل برف و کولاک در جاده‌های 10 استان کشور در پایگاه امدادی اسکان موقت یافتند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار