مدیر عامل شرکت عمرن اندیشه گفت: شرکت عمران در تقابل با مدیریت شهری فعالیت نمی‌کند بلکه همیار آن است و خوشبختانه در قوانین شهر وظایف شرکت عمران و نحوه تفکیک اختیارات آن با شهرداری مصرح و لحاظ شده است.

محمد آئینی مدیرعامل شرکت عمران اندیشه در گفت‌و‌گو باخبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به نقش سازنده و بسیار موثر شرکت‌های عمران در توسعه و شکوفایی شهرهای جدید اظهار کرد: حضور و فعالیت شرکت عمران ظرفیتی ویژه و بالقوه محسوب می‌شود که تنها شهر‌های جدید از آن بهره می‌برند و دیگر شهر‌ها از آن برخوردار نیستند.
 
وی در ادامه افزود: در مقام عمل و در واقع امر تداخل کاری بین شهرداری و شرکت عمران وجود ندارد و قوانین به خوبی شهر وظایف و اختیارات این دو و نحوه تفکیک آن را لحاظ کرده است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: طبق قانون شرکت عمران در شهرهای جدید وظیفه تامین زیر ساخت‌های زیربنایی و رو بنایی توسعه فضای  سبزشهری، زیبا سازی سیمای شهری، تامبن آب، گاز، برق و... را عهده دار است و زمانی که جمعیت شهر جدید به 10 هزار نفر ارتقاء می‌یابد عملا شهرداری و شورای شهر فعالیت خود را آغاز می‌کنند. 

آئینی در ادامه افزود: پس از به حد نصاب رسیدن جمعیت شهرهای جدید "به10 هزار نفر" وظایف و اختیارات مدیریت شهری در غالب شورای شهر و شهرداری تعریف و اجرایی می‌شود و شرکت عمران فعالیت‌های خود را در محدوده اراضی و اماکن تحت تملک و مدیریتی خویش دنبال می‌کند و حتی عوارض شهری و صدور جواز ساخت ساز منوط به موافقت شهرداری می‌شود که این امر موید تفیض اختیارات از شرکت عمران به شهرداری است و نشانگر آن است که در عمل تداخلی بین فعالیت‌های این دو" شهرداری و شرکت عمران" وجود ندارد.
 
مدیر عامل شرکت عمران  اندیشه در پایان تصریح کرد: سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های شرکت عمران  به عنوان مجموعه‌ای صد در صد دولتی، همان رویکردی است که از سوی وزارت مسکن و شهر سازی ابلاغ می‌شود و امید آن داریم با همیاری و همگرایی که بین تمام مسئولان و دستگاه‌های زیر ربط در سطح شهرستان شهریار و شهر جدید اندیشه وجود دارد رضایت‌مندی شهروندان این منطقه "شهر جدید اندیشه" همچون گذشته به نحوه مطلوب وشایسته‌ای تامین و روند موافقیت‌ها با سرعت و شتاب فزاینده استمرار یابد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، نوسازی ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار