دانش آموزان این مغزها را بخورند تا مغزشان کار کند

مصرف این موادغذایی جایگزین بسیار مناسبی است که باید در میان وعده های دانش آموزان گنجانده شود.

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:در حال حاضر مصرف بالای غذاهای چرب و سرخ شده، انواع فست فودها و نیز مصرف زیاد نمک از جمله مشکلاتی است که در الگوی غذایی دانش آموزان وجود دارد. 
مصرف بیش از حد روغن و چربی علاوه بر افزایش چربی خون و بیماری های قلبی_ عروقی، به دلیل دریافت کالری زیاد، سبب چاقی و اضافه وزن می شود.

وی ادامه داد: کودکان سنین مدرسه باید هر 4 تا 6 ساعت برای نگهداشتن غلظت قند خون در حد طبیعی، غذا مصرف کنند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز آنها در حد مطلوب باقی بماند.

گفتنی است که در این سنین کبد که ذخیره سازی گلوکز را به صورت گلیکوژن انجام می دهد، تنها برای حدود 4 ساعت گلیکوژن ذخیره می کند. بنابراین دانش آموزان لازم است که بین صبح تا ظهر و نیز بین ظهر تا شب میان وعده مصرف کنند.

عبداللهی موادی چون چیپس، چوب شور و فرآورده های غلات حجیم شده را به عنوان میان وعده مناسب ندانسته و افزود: میان وعده دانش آموزان باید شامل غذاهایی باشد که علاوه بر تامین نیازهای تغذیه ای، کم نمک، کم روغن و کم شیرین نیز باشند. استفاده از انجیر خشک، توت خشک، نخودچی، کشمش، انواع مغزهای بونداده و بدون نمک، برگه زردآلو و انواع میوه ها نظیر سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، زردآلو، لیموشیرین و ...، سبزیجاتی چون هویج، کاهو، خیار و ساندویچ هایی مانند نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت، نان و حلوا شکری همگی می توانند به عنوان میان وعده در برنامه غذایی دانش آموزان قرار گیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار