اگر مشکلات مدیریتی حوزه سلامت حل نشود، بی‌عدالتی در بخش بهداشت و درمان به ویژه تأمین منابع و کیفیت ارائه خدمات همچنان پابرجا خواهد ماند.

مشکلات مدیریتی حل نشود، بی‌عدالتی همچنان پابرجاستحسین مهدوی‌نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، نظام بهداشت و درمان کشور با مشکلات زیادی روبرو است که این مشکل در اغلب موارد دو دلیل عمده دارد که یکی از آن مشکلات ساختاری و دیگری مشکلات مدیریتی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مدیریتی در حوزه سلامت بسیار نمایان است، تأکید کرد: اگر مشکلات مدیریتی در حوزه سلامت حل نشود، بی‌عدالتی در بخش بهداشت و درمان به ویژه تأمین منابع و کیفیت ارائه خدمات همچنان پابرجا خواهد ماند.

مهدوی‌نیا افزود: در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، افرادی به عنوان رئیس و مدیر بر سر کار هستند که هیچ تخصص و دانش و حتی تجربه برای پست مدیریت و ریاست ندارند.

وی گفت: اینکه فردی بخواهد بر منصب مدیریت آن هم در بخش سلامت بنشیند، باید دانش و تجربه کافی به ویژه در حوزه منابع انسانی، مالی و ساختاری و همچنین تجهیزات و فضای فیزیکی داشته باشد که متأسفانه بسیاری از مدیران بخش بهداشت و درمان در این گونه موارد ضعف دارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار