نخستين همايش سيستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در 30 دی ماه سال 93 با حضور تعدادی از مسولان حوزه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نخستين همايش سيستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای –در  دی ماه  93، گفت: محورهاي این همايش عبارت است از سياستهاي كلي و راهبرد ها در ITS، مديريت هوشمند ايمني و كنترل ترافيك، اطلاع‌يابي ، اطلاع رساني و مديريت سفر، زير ساختهاي مشترك، ارتقا ء الگوهاي رفتاري، مديريت و تجربيات اجراي پروژه‌هاي ITS، تكنولوژي و تجهيزات است.
 
براساس این گزارش بخش سياستهاي كلي و راهبرد ها در ITS  دارای چند محور است که عبارت از،معماري و برنامه‌ريزي اجرا، جايگاه ITSدر طرح جامع حمل و نقل و برنامه هاي توسعه، همكاريITS درون و برون شهري،سياستگذاري و موارد حقوقي، همكاريهاي بين المللي، تعاملات بين سازماني، مباحث اقتصادي وتجاري سازي پروژه هاي ITS، سازمانهاي غيردولتي يا مردم نهاد NGO است.

در همین راستا  مديريت ترافيك، مديريت سرعت، مديريت حوادث،مديريت كاربران آسيب‌پذير،مديريت ناوگان، امداد‌رساني در جاده‌ها، مديريت تونل و پل،مديريت حمل‌ونقل مواد خطرناك،يكپارچگي در كاربرد سامانه ها،مراكز مديريت راهها،مديريت راههاي حومه شهر و ارتباط ITS درون‌شهري و برون‌شهري، مديريت بحران،مديريت بهره‌برداري و نگهداري و عمليات زمستاني از دیگر محور های این همایش به شمار می رود.

گفتنی است : اطلاع‌يابي ، اطلاع رساني و مديريت سفرچهارمین محور این همایش به شمار می رود که ،اطلاع‌رساني پيش از سفر و حين سفر، اطلاعات براي رانندگان و مسافرين،شيوه هاي اطلاع يابي (سنسورها و تجهيزات – راهيار- اطلاعات مردمي و .........)،شيوه هاي اطلاع رساني،(مراكز تماس-كيوسك‌هاي اطلاع‌رساني- اينترنت ـ برنامه‌هاي كاربردي موبايل پيامك و ....)،محاسبه و اطلاع‌رساني زمان سفر، راهنماي درون‌خودرويي،مديريت حمل‌ونقل عمومي بار و مسافر يك وجهي و چند وجهي،كيفيت سفر (زمان، قابليت اطمينان، ايمني، سرويس)از محورهای مهم این بخش است.

براساس این گزارش  بخش زير ساختهاي مشترك نیز دارای  محورهایی است که دارای زيرساخت ارتباطي،تامين انرژي برق، زير ساخت عمراني جاده، استانداردها و دستورالعمل ها، زيرساختهاي اطلاعاتي و مراكز داده، محافظت و نگهداري زيرساخت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، حمل و نقل ، هوشمند ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار