نیروهای عراقی موفق شدند منطقه السنجاریه را در رمادی از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای عراقی موفق شدند منطقه السنجاریه را در شرق شهر رمادی مرکز استان الانبار از عناصر گروه تروریستی داعش بازپس بگیرند.

 نیروهای عراقی همچنین توانستند در پایان نبرد‌ها، خیابان‌ها و خانه‌هایی را که گروه تروریستی داعش بمبگذاری کرده بود  پاکسازی کنند. 

داعش هزاران کتاب را در موصل به آتش کشید 
یک مسئول عراقی اعلام کرد تروریست‌های داعش روز گذشته هزاران کتاب را در شهر موصل به آتش کشیدند. 

محمد کریم الجمیلی عضو شورای استان موصل با اعلام این خبر گفت تروریست‌های داعش سه هزار کتاب علمی و ادبی را از کتابخانه مرکزی موصل آتش زدند. وی افزود تروریست‌ها پس از آن به ساختمان مرکزی «اسناد و کتب و دست نوشته‌های تاریخی» در موصل حمله کردند. 

هلاکت بیش از ۵۰۰ داعشی در شرق فلوجه
فرمانده عملیات بغداد از کشته شدن ۵۳۶ تروریست در عملیات آزاد سازی نواحی شرقی منطقه الکرمه شهر فلوجه به دست نیروهای عراقی خبر داد. 

وی خاطرنشان کرد: در عملیات ارتش در نواحی شرقی الکرمه ۱۷ نفر از تروریست‌ها زخمی و ۵۱ خودروی حامل تجهیزات جنگی و ۸۱ مخفیگاه آنان نیز منهدم شد. 

الشمری همچنین خاطرنشان کرد: ۲۰۴ خانه بمب گذاری شده و ۱۵۲۱ بمب نیز خنثی شد. 
وی افزود: نیروهای امنیتی همچنین توانستند ضمن کشف یک کارگاه ساخت مواد منفجره، یک انبار اسلحه را نیز منهدم کنند.

عمار حکیم: اردن درمبارزه با داعش درکنارعراق ایستاده است
 «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در کنفرانس خبری پس از دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه و برخی مقامات این کشور اعلام کرد: «ما دیدارهای مفصلی با پادشاه و نخست وزیر اردن داشتیم و مسائل مهمی را بررسی کردیم. سخنانی از ملک عبدالله دوم شنیدیم که به ما درباره تلاش اردن برای حفظ وحدت و انسجام عراق اطمینان خاطر داد. »

وی افزود:« مقامات اردنی همچنین بر ایستادن در کنار عراق در مبارزه با گروه داعش تأکید کردند. این سخنان مقامات اردنی به ویژه سخنان پادشاه این کشور پیامی روشن در حمایت امان از عراق بود».

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، عراق ، اردن ، کتاب ، ازادسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار