شاخص قيمت توليدکننده (شاخص هزينه توليد) در بخش صنايع آلمان که در واقع شاخص تورم در بخش عمده فروشی کشورها و مناطق اقتصادی به شمار می آيد، ماه فوريه افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز از برلين، بر اساس آمار و ارقام تعديل فصلي شده اي که مرکز ملي آمارآلمان منتشر کرد، اين شاخص که نوسان بهاي عمده فروشي کالاها را بدون در نظر گرفتن هزينه بخش خدمات در نظر مي‌گيرد، ماه فوريه در مقياس ماهانه يک دهم درصد افزايش نشان مي دهد.

از دسامبر سال 2013 تاکنون سابقه نداشته است اين شاخص افزايش يابد.

اقتصاددانان و کارشناسان مسائل اقتصادي نيز پيش بيني کرده بودندکه هزينه توليد در ماه فوريه  در مقياس سالانه دو دهم درصد افزايش يابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار