عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار سرمایه با دارا بودن پتانسیل فراوان آمادگی بازگشت به دوران رونق را دارد.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آینده بازار سرمایه را عملکرد سهامداران تعیین می‌کند، اظهار داشت: افت و یا رشد بازار سرمایه در آینده بستگی به عملکرد سهامداران دارد که چه شیوه‌ای را در پیش می‌گیرند. با شیوه قدیمی پیش روند بازار سرمایه روز به روز دچار افت بیشتری خواهد شد ولی اگر شیوه جدید با توجه به شرایط بازار سرمایه را در پیش گیرند می‌توان به آینده بازار سرمایه امیدوار بود.

وی در این باره ادامه داد: بازار سرمایه ایران دارای امتیازات ویژه ای نسبت به سایر بازارهاست و با طراحی یک سری برنامه‌های منظم می‌تواند مسیر رشد را دوباره در پیش گیرد؛ این مسیر رشد به یکباره هموار نخواهد شد و نیازمند زمان طولانی‌تری برای بازگشت رونق به بازار سرمایه می‌باشد.

نکو تصریح کرد: با شیوه‌ای که در گذشته بازار سرمایه در پیش گرفته نه تنها نمی‌توان در این روزها مشکلات اساسی بازار سرمایه را حل کرد، بلکه شرایط بازار هر روزه بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های تخصصی و علمی برای پیشبرد بازار سرمایه توضیح داد: بازار سرمایه برای بازگشت به رونق نیازمند یک برنامه‌ریزی تخصص و علمی است تا این بازار بتواند بحران را پشت سر بگذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان افزود: بازار سرمایه دارای پتانسیل‌های فراوانی برای بازگشت به زمان رونق است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار