افراد به منظور فعالیت بدنی خود زمان تماشای تلویزیون را محدود نمایند.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت:  کم تحرکی افراد زمینه بیماریها و ناتوانی‌های آنها را فراهم می‌کند همچنین زندگی بی تحرک خطر بیماریهای عروقی، دیابت و چاقی را 2 برابر افزایش می‌دهد علاوه بر آن خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، استئوپروز یا همان پوکی استخوان، افسردگی و اضطراب در نتیجه آن، بالا می‌رود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به چگونگی افزایش فعالیت بدنی اظهار داشت: افراد به منظور افزایش فعالیت بدنی خود، زمان تماشای تلویزیون را محدود نمایند و به جای آن در اوقات فراغت فعالیت‌های همراه با تحرک مانند رسیدگی به باغچه، گل کاری یا پیاده روی را انجام دهند.

عبدالهی، ادامه داد: افراد به منظور افزایش فعالیت‌ بدنی خود، در صورتیکه با ماشین شخصی خودشان سرکار می‌روند کمی دورتر از مقصد ماشین را پارک کنند و ادامه راه را پیاده بروند. علاوه بر آن افراد در صورت امکان به جای استفاده از سرویس مدارس، فرزندان خود را پیاده به مدرسه برسانند.

وی تصریح کرد: همچنین افراد به منظور افزایش فعالیت بدنی خود، در روزهای تعطیل گردش در طبیعت، بازی‌های گروهی، پیاده روی و کوهپیمایی را در برنامه خود و خانوادشان بگنجانند و تا حد امکان به جای استفاده از آسانسور از پله بالا بروند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.