یک روانپزشک گفت: موبایل را در سنی در اختیار فرزندانمان قرار دهیم که قادر به تصمیم‌گیری عاقلانه باشند.

علیرضا سفیدچیان روانپزشک در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، در رابطه با چند سوال که قبل از در اختیار گذاشتن تلفن همراه باید پاسخ مناسبی برای آن داشته باشیم اظهار کرد: با توجه به اینکه تلفن همراه جذابیتی فوق تصور دارد سوالاتی وجود دارد که خانواده‌ها باید قبل از در اختیار گذاشتن این وسیله به آن پاسخ دهند. آیا نیاز واقعی فرزندشان به تلفن همراه در نظر گرفته شده است؟ آیا فرهنگ استفاده از این وسیله برای فرزند نابالغ تعیین شده است و ... سوالات بسیاری در این زمینه وجود دارد و بسیار روشن است که هنوز پاسخ کامل و قانع کننده‌ای برای آن نبوده است.

وی افزود: امروزه موبایل علاوه بر تلفن، دوربین، کامپیوتر،‌ کتابخانه، حسابدار و ... نیز است که این تکنولوژی برای فرزندان نابالغ خطراتی را به همراه دارد بهتر است سن در اختیار گذاشتن گوشی همراه پایان دبیرستان و در 18 سالگلی باشد.

سفیدچیان ادامه داد: فرزندانمان هنگامی آمادگی لازم را برای کنترل این دستگاه هوشمند دارند که قادر به تصمیم‌گیری عاقلانه باشند، بتوانند احساسات و هیجانات خود را کنترل کنند، توانایی‌های مناسبی در تعاملات خود با افراد پیرامون بدست آورند، قابلیت و مهارت (نه گفتن) را آموخته باشند و توانایی گفتگو مؤثر با والدین را داشته و بتوانند موارد مخرب پیش آمده را با آنها مطرح کنند.

وی در خصوص در اختیار قرار دادن تلفن همراه برای فرزند نابالغ گفت: اگر قرار است به هر دلیلی در سنین پایین گوشی در اختیار کودک باشد بهتر است فقط موضوع مکالمه مد نظر باشد، گوشی غیرهوشمند انتخاب شود، قابلیت دسترسی به اینترنت نداشته باشد بازی‌های موبایل حذف شود و محدودیت زمانی در اختیار داشتن این وسیله در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار