مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه های سلامت محور به مناسبت نوروز خبر داد و گفت: طرح استقبال از بهار تا پایان فروردین 94 در سراسر پایتخت از سوی ادارات سلامت مناطق 22 گانه اجرا می شود.

سمانه زمانی در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار كرد: برنامه های سلامت محور متنوعی به مناسبت نوروز 94 در بهار امسال پیش بینی شده که شهروندان   را از خدمات سلامتی در این ایام برخوردار می کنند. 

وی از برپایی ایستگاههای ارائه خدمات سلامت خبر داد و گفت: به مناسبت نوروز امسال خدمات سلامتی  شامل ارائه خدمات مشاوره های پزشکی، روانشناسی، تغذیه، تست قندخون، فشارخون، اندازه گیری قد ووزن و توزیع اقلام آموزشی در ایستگاههای فرهنگی مداخل ورودی شهر در مناطق منتخبی چون 22 ،21 ،20، 15، 19، 16، 15، 13، 4 ارائه می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اعلام برپایی ایستگاههای خدمات سلامت در اماکن ویژه گفت: پایانه های مسافربری شرق، غرب، جنوب و بیهقی در مناطق 5، 6 ،13 و 16 با ارائه خدمات سلامت به مسافرین نوروزی و توزیع اقلام آموزشی در اتوبوس ها به استقبال بهار می روند.

وی از برج میلاد به عنوان یکی دیگر از مکان های ویژه پیش بینی شده برای ارائه خدمات سلامت به شهروندان یاد و تاکید کرد: بازدیدکنندگان برج میلاد در ایام عید نوروز به همت اداره سلامت منطقه 2 شهرداری تهران از خدمات سلامتی برخوردار می شوند.

زمانی، از مشارکت اعضای کانونهای اجتماعی سلامت محور در برنامه درخت کاری بوستانها و معابر عمومی  سطح محلات و منازل، توزیع اقلام آموزشی در خانه های سلامت و مدارس با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال، اختصاص غرفه برای زنان سرپرست خانوار عضو کانونهای سلامت محور، برگزاری مسابقه هفت سین سلامت در خانه های سلامت مناطق 22گانه به عنوان دیگر برنامه های حوزه سلامت شهرداری تهران برای طرح استقبال از بهار برشمرد. 

وی از برگزاری دوره های آموزش سلامت در خانه های سلامت و مساجد محلات خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها مباحثی چون تغذیه سالم، خانه تکانی، آموزش کمکهای اولیه، ایمنی در سفر و ... را فرا می گیرند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به مناسبت 12 فروردین گفت: ایستگاه های ویژه برای ارائه خدمات سلامت و اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه سلامت به منظورگرامیداشت یوم الله 12 فروردین در هر یک از مناطق 22 گانه برپا می شود.

زمانی در پايان گفت: مراسم عید دیدنی افراد دارای معلولیت با همکاری اداره کل سلامت و انجمن دفاع از حقوق معلولان هفته آخر فروردین ماه در یکی از بوستانهای بزرگ شهر  برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه ، سلامت ، محور ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.