یزد؛

محدودیت تردد در خیابان مسجد جامع یزد

خیابان‌های هسته مرکزی شهریزد از جمله خیابان امام خمینی(ره) شمالی و جنوبی، خیابان‌های قیام و مسجد‌جامع به دلیل قرار گرفتن در مرکز بافت قدیم شهر و مسیر دسترسی به بناهای تاریخی، در ایام نوروز از مسیرهای پرتردد خواهند بودو مدیریت ترافیک استان برای مدیریت ترافیک معابر هسته مرکزی شهر یزد اعمال محدودیت‌های ترافیکی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزدگفت: مسیر سواره این خیابان به صورت کامل از ساعت 7‌صبح تا 12 شب از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه مسدود می‌شود.

محمدرضا شفیعی افزود: به این ترتیب ورودی این خیابان مانند سال‎های گذشته با نیوجرسی و زنجیر مسدود و با حضور ماموران پلیس راهور، ممنوعیت تردد سواره لحاظ می‎‎شود و کسبه در ساعات 24 تا 7 فرصت لازم برای انتقال اجناس یا تردد سواره در خیابان مسجد جامع را دارند.

وی ادامه داد: همچنین خیابان قیام یزد نیز در این ایام مشمول محدودیت‌های ترافیکی شده به طوری که توقف در حاشیه این معبر از ساعت 10تا11 و 18‌تا19 ممنوع است.

وی با بیان اینکه توقف در این ساعات با برخورد ماموران راهور مواجه خواهد شد، اضافه کرد: اطلاع‏‎رسانی لازم نیز در این مورد در شهر صورت خواهد گرفت تا شهروندان از این محدودیت‌های ترافیکی مطلع شوند.


این مسئول گفت: مسافران نوروزی و شهروندان یزدی که قصد بازدید از بناهای واقع در بافت تاریخی را دارند، می‌توانند با توقف خودروهایشان در پارکینگ‌های عمومی ‌و درون محله‎‎ای، به بافت قدیم تردد کنند.

معاون شهردار اعلام کرد: به جز معابر اعلام شده، سایر  معابر شهر به ویژه معابر بافت تاریخی برای تردد سواره مسافران و شهروندان یزدی در ایام نوروز، مشمول محدودیت‌های ترافیکی نیستند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز گفت: پلیس راهور برای ایجاد بستر ترافیکی ایمن، تمهیدات خاصی را برای ایام نوروز پیش‎‎بینی کرده است.
سرهنگ سعید کریم‌زاده افزود: پوشش ترافیکی معابر هسته مرکزی شهر به ویژه در مراکز عمده خرید، نمایشگاه‌ها و استقرار و اعزام تیم‌های گشتی خودرویی، موتوری و پیاده به این منظور در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز با تخلفات ساکن و سد معبر نظیر پارک دوبل و توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین توقف داخل حریم تقاطع‌ها، میادین و روی خطوط گذرگاه عابرپیاده به شدت برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر برخورد با تخلفات حادثه‎‎ساز، در این رابطه از برخورد با راکبان موتوسیکلت متخلف شهر خبر داد. سرپرست پلیس راهور یزد همچنین از اطلاع‎‎رسانی مستمر به شهروندان و مسافران نوروزی درباره وضعیت ترافیک معابر شهر خبر داد و افزود: اعمال محدودیت‌های مقطعی در معابر خاص نظیر خیابان مسجد جامع، قیام و کاشانی در این ایام پیش‎‎بینی شده است.

کریم‎‎زاده از شهروندان خواست در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، همکاری لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی برای روان سازی ترافیک و اجرای کامل مقررات راهنمایی و رانندگی داشته باشند. 
وی بر ضرورت لحاظ کردن شرایط تردد عابران پیاده با توجه به شرایط معابر تاکید کرد و گفت: داشتن صبر و حوصله در مواجهه با راهبندان و استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی از سوی ساکنان هسته مرکزی شهر و بافت قدیم را در مدیریت ترافیک این ایام موثر دانست.

سرپرست پلیس راهور استان تاکید کرد: استفاده نکردن از وسایل شخصی در ایام نوروز با توجه به شرایط خاص حاکم بر معابر موجود به منظور ایجاد فضای مناسب برای استفاده حداکثری مسافران نوروزی از معابر شهر، لازم و ضروری است.

مدیریت ترافیک استان برای مدیریت ترافیک معابر هسته مرکزی شهر یزد اعمال محدودیت‌های ترافیکی را در دستور کار قرار داده است که از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 15‌فروردین ماه اجرا خواهد شد. خیابان مسجد جامع در ایام نوروز برای تردد خودروها مسدود می‌شود و تردد در این خیابان از ساعت 7 صبح تا 12 شب تنها به صورت پیاده میسر است. همچنین توقف در حاشیه خیابان قیام نیز در ساعاتی از روز با ممنوعیت همراه می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.