مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در ایام تعطیلات نوروز سوگواره «یاس نبوی» در سه بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان‌های بیجار و قروه باحضور عزاداران، مداحان و سخنرانان این بانوی بزرگوار در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج؛سلمان روحی ضمن بیان این مطلب افزود:سوگواره «یاس نبوی» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) در شهرستان‌های استان کردستان و در جوار امامزادگان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم معنوی از دوم تا ششم فروردین‌ ماه سال آینده در شهرستان بیجار در جوار امامزاده عبدالله، محمد و اسماعیل و در شهرستان قروه در جوار امامزاده سیدجلال‌الدین(ع) باباگرگر برگزار می‌شود.

روحی گفت:برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان در همان ایام عزاداری با حضور عاشقان دل سوخته این بانوی از ویژه‌برنامه‌های این سوگواره است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در مراسم سوگواری برپایی نمایشگاه پوستر در امامزادگان وبقاع متبرکه با موضوعات مختلف به مناسبت شهادت این بانوی بزرگوار برپا می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع دو هزار جلد کتاب یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان قروه و بیجار انجام خواهد شد و برپایی ایستگاه صلواتی و دعوت از قاریان برجسته و قرائت زیارت‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله برنامه‌های این ایام است.

روحی افزود: 15 مبلغ غیر بومی از استان قم قبل از ایام عزاداری به شهرستان بیجار و قروه اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در پایان گفت: هدف از برگزاری این سوگواره ترویج فرهنگ فاطمی و اقامه‌ عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.