پلیس صربستان هفت مظنون را به اتهام دست داشتن در کشتار ۸ هزار مسلمان بوسنی بازداشت کرد.

بازداشت 7 مظنون در صربستان به اتهام مشارکت در کشتار مسلمانان بوسنیبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هفت نفر از ماموران سابق پلیس صربستان به جرم دست داشتن در کشتار سربرنیتسا بازداشت شدند. 

منابع قضایی روز چهارشنبه اعلام کردند پلیس صربستان هفت مظنون را به اتهام دست داشتن در کشتار ۸ هزار مسلمان بوسنی بازداشت کردند. این قتل عام در سال ۱۹۹۵ به دست صرب‌های بوسنی در منطقه سربرنیتسا رخ داد.

دایره مبارزه با جرایم جنگی دادستانی صربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این هفت نفر در گذشته از ماموران پلیس و از اعضای یک واحد ویژه پلیس صرب بوسنی بوده‌اند. این افراد به ارتکاب جنایات جنگی بر ضد غیرنظامیان و به ویژه دست داشتن در کشتار یک هزار مسلمان در شهر کراویکا واقع در منطقه سربرنیتسا در ژوئیه سال هزار و نهصد و نود و پنج متهم شده‌اند. 

دادستانی صربستان در بیانیه خود تصریح کرد افراد دیگری نیز در همین پرونده و به اتهامات مشابه در کشورهای همسایه تحت پیگرد قرار گرفته‌اند. 

نیروهای صرب بوسنی پس از آنکه در سال ۱۹۹۵ منطقه کراویکا را به تصرف خود درآوردند، بیش از یک هزار مرد و نوجوان مسلمان را در یک انبار کشاورزی کشتند. افرادی که در این انبار محبوس و کشته شدند، از مسلمانانی بودند که با حمله نظامیان صرب تلاش کردند از منطقه فرار کنند. 

نزدیک به هشت هزار مرد و پسربچه مسلمان در ژوئیه سال ۱۹۹۵ به فاصله چند ماه تا پایان جنگ بوسنی در منطقه سربرنیتسا به دست نیروهای صرب کشته شدند. 

گفتنی است؛ دیوان کیفری بین المللی این کشتار را «نسل کشی» توصیف کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: صربستان ، مظنون ، بوسنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار