رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال 93 یک میلیون و 400 هزار خودرو شماره گذاری شده که نسبت به سال گذشته، 70 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در همایش پلیس راهور با اصحاب رسانه که امروز(چهارشنبه) در سالن همایش راهور ناجا برگزار شد، با اشاره به شماره گذاری یک میلیون و 400 هزار خودرو در سال 93، اظهار کرد: در بحث شماره گذاری خودرو شامل افزایش 70 درصدی نسبت به سال 92 بوده‌ایم، به طوریکه سال گذشته 800 خودرو شماره گذاری شد اما امسال شاهد شماره گذاری یک میلیون و 400 هزار خودرو بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: همچنین 537 موتور سیکلت نیز امسال بیش از سال گذشته شماره گذاری شده است، ضمن اینکه 27 درصد راننده جدید نیز به جاده‌های پا گذاشته‌اند، این در حالی است که کشته‌های تصادفات امسال نسبت به سال 92، 7 درصد کاهش یافته است.

سردار مومنی با اشاره به هدف گذاری برای سال‌های 94 و 95 گفت: در صدد هستیم این روند کاهش تعداد کشته‌های تصادفات را استمرار دهیم که بر همین اساس و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، تلاش می‌کنیم تا تعداد کشته‌های تصادفات در پایان سال 95 را به زیر 13 هزار نفر برسانیم.

وی با بیان اینکه کنترل ما بر روی عوامل دیگر همچون راه‌ها زیاد نیست، ادامه داد: بیشترین نقش در کاهش تلفات، عامل انسانی است، ضمن اینکه رفتار و فرهنگ ترافیکی که رسانه‌ها بیشترین سهم را در انعکاس آن دارند، می‌توان از مهمترین عوامل کاهش تصادفات دانست، چرا که رسانه‌ها با حساس کردن موضوع ترافیک و سفر، آن را جزو اولویت‌های کشور قرار داده‌اند.

مومنی با بیان اینکه پلیس راهور تبدیل به یک پلیس اجتماعی شده است، گفت: بدون رسانه امکان هیچ تحولی در حوزه راهنمایی و رانندگی نداریم، چرا که مخاطب ما مردم هستند.

وی در خصوص مشکل ترین کار پلیس راهنمایی ورانندگی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی از جمله مشاغلی است که در همه‌‌ ایام بر سر کار است، البته سخت ترین کار پلیس این است که باید قضاوت کند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در بیشتر کشورها پلیس گزارش می‌دهد و قاضی قضاوت می‌کند، اما در کشور ما پلیس وظیفه تشخیص، صدور و اجرای حکم را بر عهده دارد و ما می‌توانیم بگوییم پلیس خود یک قاضی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار