رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 2 هزار و 43 راننده در ایام نوروز از رانندگی محروم شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران،  سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روزهای پر تردد در ایام نوروز، اظهار کرد: تجربیات سال گذشته که هر ساله طرح ترافیکی نوروز از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد، نشان می‌دهد که پر تردد ترین و پر تصادف ترین ایام تعطیلات نوروز به ترتیب 29 اسفند، اول فروردین، هفتم، هشتم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول پلیس گفت: سفرهای نوروزی از 25 اسفند آغاز شده و روز به روز در حال افزایش است و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات، مسافران سفرهای خوبی را در پیش داشته باشند. ضمن آنکه 50 هزار نیروی پلیس در قالب نیروهای پیاده، موتوری و خودرو سوار، در تلاشند که سفری ایمن را تا پایان طرح برای مسافران به ارمغان آورند.

سردار مومنی افزود: متاسفانه 41 درصد تلفات مربوط به واژگونی وسایل نقلیه بوده که بیشترین علت، خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیر مجاز بوده است.

وی تصریح کرد: سرعت و سبقت از خط قرمزهای پلیس بوده و این دو تخلف حادثه ساز توسط دوربین‌ها و تیم گشتی کنترل خواهد شد و با این راننده برخورد قانونی می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: 2هزار و 43 راننده به دلیل کسب نمره منفی 30 در ایام نوروز از رانندگی محروم شدند و 5 هزار راننده در آستانه محرومیت قرار دارند، ضمن آن‌که اگر راننده‌ای 6 ماه تخلفی نکند، نمره منفی‌اش به صفر خواهد رسید.

سردار مومنی در پایان افزود: سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان فعال است و مسافران می‌توانند تخلفات رانندگان اتوبوس‌ها را از طریق این سامانه به پلیس اعلام کنند که در اسرع وقت به شکایات مسافران رسیدگی خواهد شد و در نهایت نتیجه شکایت از طریق پیامک برای آنان ارسال خواهد شد. در ضمن به رانندگان تمامی وسایل نقلیه توصیه می‌کنیم گواهینامه، کارت خودرو، معاینه فنی و بیمه نامه را همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، رانندگی ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.