خلیلی با اشاره به اینکه اعضای جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس علاوه بر خدمات پزشکی به عملیات های جنگی نیز می پرداختند؛ گفت:خیلی از پزشکان و دانشجویان فرماندهان عملیات بودند و علاوه بر خدمات پزشکی همپای رزمندگان در عملیات های جنگی نیز حضور می یافتند .

دکتر محسن خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از اعضای جامعه پزشکی در دوران جنگ به شهادت رسیدند؛ اظهار داشت :در آن دوران ستاد جبهه و جنگ در دانشگاهها تشکیل شده بود و همه افراد جامعه در هر پست و مقامی برای دفاع از کشور احساس مسئولیت می کردند.

وی با تاکید براینکه  علم پزشکی در آن دوران بسیار موفق عمل کرد؛ افزود:پزشکان ما با کمترین امکانات سخت ترین مجروحان را درمان می کردند و بسیار آموزش دیده تر  از پزشکان کشورهای  بنام مانند آمریکا بودند.

وی با اشاره به اینکه تمام سطوح جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی حضور فعال داشتند؛ادامه داد:پزشکان با توجه به شرایط بحرانی آن زمان و با حداقل امکانات ریسک زیادی را متحمل می شدند تا یک مجروح جنگی را درمان کنند .

خلیلی با بیان اینکه بیمارستانهای صحرایی مناطق جنگی برای ارائه خدمات درمانی به رزمندگان کاملا مجهز بودند، تصریح کرد: در فاو بیمارستانی امن و مجهز داشتیم و در همان منطقه با آخرین تجهیزات مجروحان را درمان میکردیم و تمام کشور و تجهیزات لازم در اختیار رزمندگان جنگ بود و افرادی که در مناطق مختلف جنگی حضور داشتند فداکارانه خدمت کرده و اعضای جامعه پزشکی نیز به عنوان بسیجیان پزشکی در این دوران حضور فعال داشتند.

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در دوران جنگ دانشجوی پزشکی بوده ،خاطرنشان کرد: آن زمان من دانشجوی سال اول بودم و 18 سال داشتم و 4 ماه آخر جنگ درس را رها کرده و به جبهه رفتم و تا جایی که امکان داشت در انتقال مجروح از مرز تا بیمارستان به کادر درمانی کمک میکردم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای جنگ تحمیلی تصریح کرد : در آن دوران در  لشکر 10 سید الشهدا بودم و آن موقع یکی از همکلاسانم شهید عبد الحسینی روز بازگشتمان که 29 مرداد بود ناراحت از این بود که شهید نشده و روحیه اش طوری بود که حس میکردی از آن دسته  انسانهاست که برای شهادت انتخاب شده و 5 شهریور در منطقه کردستان به شهادت رسید . 




انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار