نخستين جشنواره فرآورده‌های کنجدی از امروز آغاز می‌شود و تا 14 فرودين در استان يزد پذيرای ميهمانان نوروزی خواهد بود.

جشنواره محصولات کنجدی در دوره نوروز برگزار می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرک هاي صنعتي، سيد مسعود عظيمي مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره با هدف ايجاد بستر مناسب براي توجه به توسعه خوشه محصولات کنجدي و فراهم آوردن زمينه مناسب براي معرفي و شناساندن ظرفيت هاي توليدي و تنوع محصولات کنجدي به مسافران و گردشگران نوروزي برگزار مي شود.

وي با بيان اينکه اين مراسم در دو بخش جشنواره و نمايشگاه برگزار مي شود، گفت: با توجه به قدمت توليد محصولات کنجدي و کثرت توليد کنندگان اين محصولات در شهرستان اردکان ، نمايشگاه ارائه محصولات و توليدات کنجدي از 26 تا 29 اسفند در محل دانشکده فرش اردکان برگزار مي شود.

عظيمي با اشاره به اينکه اين جشنواره امروز با حضور مسئولان استاني و شهرستاني افتتاح مي شود، گفت: تقدير از پيشکسوتان، تقدير از برند برتر و تقدير از مديران نمونه اين صنعت از جمله برنامه هاي اين مراسم خواهد بود.

وي تصريح کرد: به منظور آشنايي مسافران نوروزي با محصولات کنجدي استان يزد اين جشنواره در اماکن گردشگري از جمله باغ دولت آباد يزد نيز تا  14 فروردين ادامه خواهد يافت.

رئيس هيئت مديره شرکت شهرکهاي صنعتي استان يزد افزود: با هماهنگي توليد کنندگان، اين محصولات در روزهاي جشنواره با تخفيف به مردم فروخته خواهد شد.

عظيمي با بيان اينکه پروژه توسعه خوشه محصولات کنجدي از سال 1390 در شرکت شهرک هاي صنعتي آغاز شده است، گفت: اجراي اين طرح تاکنون دستاوردهاي مناسبي را در جهت توانمندسازي واحدهاي توليدي خرد و کوچک اين خوشه به همراه داشته است.

وي با اشاره به فعاليت همزمان واحدهاي صنعتي در کنار واحدهاي صنفي در زمينه توليد محصولات کنجدي در استان يزد اظهار داشت: توسعه بازار، استاندارد سازي، ارتقاي فناوري ، توجه  به کيفيت از جمله برنامه ها و اقدامات اين خوشه بوده است.

وي توليد محصولاتي چون کرم ارده، ارده با طعم هاي مختلف و حلوا کنجدي و اضافه شدن اين محصولات به سبد توليدي خوشه را از جمله مهمترين اقدامات صورت گرفته در بخش توسعه محصول و بازار بيان کرد.

عظيمي گفت : اين جشنواره و نمايشگاه با همکاري فرمانداري اردکان، شهرداري اردکان، دانشگاه علم و هنر و ساير نهادهاي پشتيبان خوشه برگزار مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار