عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه تجویز صحیح و مناسب دارو از اهمیت زیادی برخوردار است؛ گفت: تجویز نادرست و غیرمنطقی علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به مردم و دولت، سبب اتلاف منابع و کاهش کیفیت ارائه خدمات پزشکی می‌گردد.

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهمترین مشکلات بزرگ سیستم‌های سلامت دنیا استفاده غیر منطقی از داروهاست، اظهار داشت: یکی از مهمترین جنبه‌های نقش آفرینی داروسازان در جامعه، تاثیر آنان در تجویز صحیح و مناسب دارو برای بیماران است. و طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت بیش از نیمی از تمامی داروهایی که تجویز ،توزیع و فروخته می شوند مورد نیاز نبوده‌اند.

وی افزود: نیمی از همه بیماران با وجودی که دارو درمانی در آنها بطور صحیحی صورت می‌گیرد اما با شکست درمانی مواجه می شوند.

وی با تاکید براینکه داروساز یک جزء جدا ناشدنی از زنجیره درمان است، اذعان داشت: علاوه بر مصرف زیاد دارو، مصرف کم و اشتباه داروها نیز سبب اتلاف منابع و خطرات بزرگی در نظام سلامت می‌گردد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده به ازای پرداخت هر دلار هزینه برای خدمات داروسازان در جامعه بین 6 تا 25 دلار در هزینه‌های بیمارستانی مربوط به عوارض ناخواسته داروها صرفه جویی به عمل می‌آید.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار