آبشار ایج یا ده قلو در مازندران را ببینید ودر نوروز 94 از آرامش آن لذت ببرید

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری؛ده قلوهای مازندران یکی از جاذبه های استان است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود اختصاص می دهد.

آبشار ایج یا ده قلو:این آبشار از ذوب برف های دائمی کوه خشم چال ارتفاعات اشکور عالیا سر چشمه می گیرد و پس از طی مسافتی در بالا دست روستای ایج، از فراز سنگی، روی سنگی دیگر فرو می ریزد سپس به صورت آبشارهایی متعدد به عمق دره سرازیر می شود.

آبشار هریجان:این آبشار بالای روستای به همین نام در نزدیکی گردنه هزار چم درجاده تهران – چالوس قرار گرفته، بیش از 9 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کوه های البرز است.

آبشار آلامل: این آبشار از دامنه های شمالی دماوند سرازیر می شود و بیش از 100 متر ارتفاع دارد،و آب فراوان آن چون پودری نمناک درهوا پخش می شود ومنظره ای بسیار بدیع و کم نظیر دارد.

آبشار اکاپل:این آبشار درجنگل کوهستانی سردی چال کلاردشت واقع شده و چشم انداز و مناظری بدیع دارد همجواری این آبشار با ییلاقات کلاردشت و زیبایی طبیعی آن که دریاچه ولشت را نیز در خود جای داده، قابلیت تفرجگاهی آن را به صور فوق العاده ای افزایش می دهد.

آبشار سواسره:این آبشار نزدیک به 100 متر ارتفاع دارد؛ در بالا دست ناحیه ای از توابع بلده قرار گرفته ، دارای آبی فراوان و پخشابی ویژه است.

آبشار شاهدنشت لاریجان:این آبشار در بالای کوهی به همین نام در جوار قلعه ملک بهمن قرار گرفته است و بیش از 50 متر ارتفاع دارد.

آبشار زیار( آب شیخ علی خان):این آبشار نام خود را از رود زیار گرفته است و حدود 40 متر ارتفاع دارد. مناظر سر سبز و کوهستانی و چمن زارهای زیبای اطراف و حواشی آن ، از این آبشار عنصر ممتاز طبیعی- جهانگری پدید آورده اند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آبشار ، ایج ، مازندران ، نوروز ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.