معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با حضور وزیر کشور خواهیم داشت و سعی می‌کنیم تمامی احزاب در آن شرکت داشته باشند.

برگزاری جلسه وزیر کشور با نمایندگان احزاب در آینده نزدیک/امیدواریم بتوانیم خانه احزاب را احیا کنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی با دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: امروز 34 حزب را برای این نشست دعوت کرده بودیم، اما 7 حزب نتوانستند دعوت ما را اجابت کنند. 

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: درآینده‌ای نزدیک ان‌شاءالله جلسه‌ای با حضور وزیر کشور خواهیم داشت و سعی می‌کنیم این جلسات را به شکلی برگزار کنیم که تمامی احزاب در آن شرکت داشته باشند. 

وی افزود: در این جلسه 21 موضوع قابل پیگیری، مطرح شد و این موضوعات دسته بندی شده و برای اطلاع اعضا به آنها نیز داده خواهد شد.

مقیمی اظهار داشت: امیدوارم با همکاری دبیران کل احزاب بتوانیم خانه احزاب را دوباره احیا کنیم، خانه احزاب از قدیم هم وجود داشته است و با حمایت احزاب ان‌شاءالله دوباره آن را احیا می‌کنیم. 

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: نگاه ما به احزاب این است که با حمایت از آنها بتوانیم نشاط سیاسی را در جامعه بوجود آوریم. 

وی تصریح کرد: بنده از ابتدای مسئولیت در وزارت کشور برآن بودم تا نگاه واحدی نسبت به احزاب داشته باشم و اگر احزاب احساس کنند که از حمایت دولت برخوردار هستند حتما فعال‌تر خواهند شد. 

مقیمی ادامه داد: طی این مدتی که من در واقع مسئولیت را برعهده گرفتم نامه‌ای از طرف وزارت کشور برای شورای نگهبان فرستاده شد و در آن نامه پیش بینی دو تاریخ برای انتخابات بود که یکی هفتم اسفند و دیگری چهاردهم اسفند بود و شورای نگهبان با هفتم اسفند موافقت کردند.

وی در خصوص برگزاری انتخابات رایانه‌ای بیان داشت: برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای بستگی به اعتباراتی که در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد، دارد.

مقیمی خاطرنشان کرد: ما از نظر نرم افزاری و از نظر اجرایی ماشینی کردن مشکلی نداریم ولی این اقدام نیازمند اعتباراتی برای تأمین سخت افزارها است که اگر این اعتبار در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد می‌توانیم به صورت ماشینی برگزار کنیم ولی تا امروز مانند انتخابات قبل در 1500 شعبه اخذ رأی همراه رایانه برگزار خواهد شد و به هر نسبتی که به اعتبارات ما اضافه شود، تا بتوانیم این دستگاه‌ها را خریداری کنیم، انتخابات را ماشینی می‌کنیم.

مقیمی در خصوص میزان اعتبارات مورد نیاز اظهار داشت: ما برای این پروژه 300 میلیارد تومان اعتبارات نیاز داریم تا کل انتخابات یکپارچه با این سیستم برگزار شود.

وی در خصوص نحوه اخذ این اعتبارات افزود: دولت باید به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد و مجلس هم باید تصویب کند اما فعلاً تصویب نکرده است.

معاون وزیر کشور در امور سیاسی در خصوص زمان برگزاری انتخابات یکپارچه ماشینی گفت: هر وقت که به ما اعتبار بدهند، این توان را داریم، البته ما محدودیت زمانی داریم و اگر قرار است به ما اعتباری بدهند چون به رئیس جمهور نامه داده‌ایم اگر به درخواست ما تأمین اعتبار بشود انتخابات به صورت ماشینی برگزار خواهد شد و در غیر این صورت به صورت سابق برگزار می‌شود.

وی در خصوص اضافه شدن تعداد خبرگان گفت: نامه‌ای را با امضای وزیر کشور به مجلس خبرگان ارسال کردیم و منتظریم مورد بررسی و موافقت قرار بگیرد.

مقیمی در خصوص حادثه شیراز گفت: وزیر کشور هیئتی را به آن جا اعزام کردند تا موضوع را بررسی کنند و در همه ابعاد رسیدگی صورت بگیرد و با آن گزارشی که به دست خواهد آمد مراجع قضایی کشور تصمیم‌گیری خواهند کرد.

انتهای پیام/



برچسب ها: احزاب ، حمایت ، نشاط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار