نایب رئیس انجمن سرطان ایران با بیان اینکه دخانیات به عنوان یکی از فاکتورهای کاملا شناخته شده در ایجاد سرطان به شمار می رود، تصریح کرد: مصرف دخانیات در سرطان های دستگاه تنفسی ثابت شده و باید آگاهی و شناخت مردم از این عامل سرطان زا به حدی عمیق باشد که نسبت به ترک سریع آن اقدام کنند.

دکتر عبدالله فضل علیزاده نایب رئیس انجمن سرطان ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهارداشت: از آن جایی که بسیاری از عوامل ایجاد کننده سرطان در حال حاضر شناخته شده است، می توان به صورت فعال و عاقلانه با آن مبارزه کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از عوامل سرطان زا اثر آنی بر جای نمی گذارد، اظهار داشت: اثرات مواد سرطان زای موجود در مواد دخانی یا غذایی زمان بر است که به تدریج موجب تغییرات سلولی شده و به مرور زمان روی هم جمع و زمینه برای ایجاد سرطان آماده می شود لذا اصرار بر داشتن شیوه و روش زندگی صحیح به علت همین مسائل است.

وی با توضیح اینکه استفاده فراوان از مواد گوشتی نمک سود و فست فودها بلافاصله موجب ایجاد سرطان نشده اما عوارض تجمیعی آن در آینده خود را نشان خواهد داد، تصریح کرد: باید روش تغذیه کودکان را از همان دوران کودکی روی یک برنامه صحیح و منظم پیش برد و به جای تنقلات، نان، پنیر، خرما، گردو، سبزیجات و میوه را برای نیمروز کودک اختصاص داد.

نائب رئیس انجمن سرطان ایران با عنوان اینکه با رژیم غذایی صحیح می توان با حالت افزایشی در شیوع سرطان مبارزه کرد،خاطرنشان کرد: توصیه همه متخصصین در این زمینه استفاده از میوه، سبزیجات تازه و گوشت سفید است که در کنار آن ورزش و تحرکات بدنی، مانع از افزایش وزن بدن  می شود که خود زمینه را برای ایجاد سرطان فراهم می کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار