سخنگوی کمسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاهی می‌تواند از مظاهر اسلامی باشد که علم تولید شده در آن در جامعه کاربرد داشته باشد.

"قاسم جعفری" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اسلامی شدن دانشگاه‌ها در پوشش بانوان خلاصه نمی‌شود، اظهارداشت: معنی واقعی اسلامی شدن این است که زیرساخت‌ها مبتنی بر الهیات اسلامی باشد. 

وی ادامه داد: زیرساخت‌های فکری در صورتی که مبتنی بر آموزه‌های دینی نباشد، مسیر اشتباه را طی کرده است و تکنولوژی و دانش به جای اینکه ما را به خداوند نزدیک کند از خدا دور خواهد کرد.   
  
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اگر دانشجو و استاد ما خود را در محضر خدا ببینند در آن صورت است که بسیاری فاکتورها را در دانشگاه لحاظ خواهند کرد و استاد ما با اطلاعات کامل و به روز بر سر کلاس حاضر شده و دانشجو نیز شب امتحانی نخواهد شد.

جعفری ادامه داد: پوشش و بحث‌های روبنایی در جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما دغدغه ما این است که استاد و دانشجو معاد محور باشند و بدانند در برابر امکاناتی که امروز در اختیار دارند پاسخگو هستند. در چنین شرایطی است که بحث و گسترش فرهنگ اسلامی نا خداگاه تجلی می‌کند.
  
وی با اشاره به اینکه دانشگاهی می‌تواند از مظاهر اسلامی باشد که علم تولید شده در آن در جامعه کاربرد داشته باشد، خاطرنشان کرد: باوجود دانشگاه کاربردی می‌توان در عرصه تکنولوژی پیشرفت کرد. چرا که تکنولوژی غربی به طور ناخودآگاه فرهنگ غرب را دنبال خواهد داشت، پس در این راستا باید آگاه باشیم تا تکنولوژی وارداتی را پس از ایرانیزه و اسلامیزه شدن مورد استفاده قرار دهیم این به معنی اصلی اسلامی کردن دانشگاه‌هاست.   

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار