مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها در مرداد ماه 93 را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلها‌ی باشگاه خبرنگاران، احزاب وتشکلهای کشور درمرداد  93 شاهد نشیب و فرازهایی بود ،که در زیرمهمترین عناوین آن را خواهید خواند:



کارکرد رهبری در عراق با فتوای تاریخی آیت الله سیستانی نشان داده شد

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رقابت جریانات سیاسی نباید به اصول انقلاب ضربه بزند، گفت: اگر کسی دچار خودشیفتگی شود، در زوال قرار می‌گیرد، لذا محوریت روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه مهم است و کارکرد رهبری در عراق نیز با فتوای تاریخی آیت الله سیستانی نشان داده شد.این محوریت روحانیت، مرجعیت و ولی فقیه است، اگر ما می‌گوییم رهبری و مرجعیت فصل الخطاب است، امروز شما در عراق می‌بینید که کارکرد رهبری نشان داده شد و آیت الله سیستانی که ظاهرا کمتر ظاهر می‌شد، به عنوان اینکه روحانیت سنجیده سخن می‌گوید و اقدام می‌کند و به موقع و بجا وارد عمل می‌شود، وارد عرصه شدند و خود عراقی‌ها می‌گویند اگر فتوای تاریخی ایشان نبود، معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد، حتی تعدادی از عشایر عراق می‌خواستند هرجریانی غالب شد بپذیرند و این فتوا که آمد مسیر تغییر کرد، لذا محوریت همین مرجعیت است. (مشروح خبر) 
 
 حمایت‌های رهبری و مردم از مذاکره کنندگان بهترین سرمایه است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اهداف دشمنان برای وضع تحریم و دامن زدن به تشدید آنها، گفت: هنر دیپلماسی این است که مثل سال‌های پس از جنگ برای حقوق مردم بایستیم تا حق مردم ایران مورد تأیید قرار گرفته و ثبت گردد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و انتخاب دکتر ظریف گفت: حمایت‌های رهبری و ملت از مسؤولین سیاست خارجی بهترین سرمایه برای مذاکره‌کنندگان است تا بتوانند حقوق ایران را در تاریخ ماندگار نمایند.(مشروح خبر)


اعتراض احزاب به "رئیس جمهور"/ آقای روحانی وضعیت محیط کشور بحرانی است


آقای رییس‌جمهور، وضعیت محیط زیست کشور در بحرانی‌ترین دورانِ تاریخ خود به سر می‌برد. وضعیت تا آن اندازه بحرانی و در خطر است که می‌گویند جنگل‌های این سرزمین ــ که روزانه ۴۰ هکتار از وسعت‌شان کاسته می‌شود و این تخریب روندی صعودی دارد ــ تا چند دهه‌ دیگر به وضعیتی هم‌چون وضعیتِ کنونیِ تالاب‌های آن دچار خواهند شد. هشتاد درصد تالاب ارزشمند بختگان خشک شده و ۶۵ درصد دریاچه‌ ارومیه، که نماد محیط زیست کشور است، به کویر نمک تبدیل شده است. عمق تالاب انزلی کم شده و بخش‌های بزرگی از تالاب‌های گاوخونی، ارژن، پریشان، آجی‌گل و تالاب سه‌گانه‌ی هامون نیز خشک شدند. وضعیت تالاب شادگانِ هویزه و هورالعظیم نیز نامناسب است.(مشرح خبر)

تولد "عصر جدید" کارگزاران /سخنانی نو با چاشنی تحلیل و نظر

بر اساس این گزارش؛ نشریه "عصر جدید" ارگان خبری، تحلیلی، آموزشی و نظری حزب کارگزاران ایران است که مطالب بدون امضای آن بیانگر نظرات حزب و مطالب دارای امضای اعضای شورای مرکزی بیانگر دیگاه افراد و اعضای مؤثر حزب است. 
 
"عصر جدید" کارگزاران تجربه‌ای تازه در حیات تشکیلاتی خود است، به گفته کارگزارانی‌ها این حزب خواهد کوشید سخن‌های جدید بگوید که صورت بندی منسجم و منظمی داشته باشد.(مشروح خبر)

حمایت ایران از منتخب نهایی انتخابات افغانستان

علی اکبر ولایتی در دیدار با یانکوبیش معاون دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با اشاره به سیر تاریخی روابط ایران با افغانستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره در کمک به افغانستان در بخش‌های مختلف و بازسازی این کشور تاکید و تلاش‌هایی از خود داشته است.  (مشروح خبر)

انسجام اصولگرایان اصل ضروری و مداوم جبهه پیروان/درخواست دو حزب برای پیوستن به جبهه

سجادی دیدار با مراجع سیاسی اصول‌گراگفت: مذاکراه با احزاب اصول‌گرا و دیدار با مراجع سیاسی و جامعتین همچنان درحال پیگیری است، در این رابطه به زمان مشخصی نرسیده‌ایم چرا که هماهنگی‌های لازم بایستی با مقصد صورت بگیرد.(مشروح خبر)
   
انقلاب اسلامی یکی از ثمرات پربار عاشوراست/پای‌فشاری بر عدم برگزاری مراسم عاشورا سخن و امر بیهوده‌ای است
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" درباره اظهارات اخیر "نجفقلی حبیبی" عضو حزب منحله مشارکت درباره عدم بازدهی فرهنگی واقعه عاشورا در کشور با وجود هزینه‌های زیاد برگزاری آن اظهار داشت: یکی از ثمرات پربار واقعه عاشورا وقوع انقلاب اسلامی است و ما از همان ابتدا نهضت خود را بر پایه نهضت حسینی بنا نهاده‌ایم. (مشروح خبر)
 

امیدی به غرب نیست، دولت روی تعامل با آمریکا حساب باز نکند
محمدعلی امانی" قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی  اظهارداشت: وقتی طی یکسال گذشته گفتگو با 1+5 به ویژه آمریکا تأثیری روی تحریم‌ها نداشته بلکه فشارها افزایش یافته است، چگونه می‌توان به تعامل با غرب فکر کرد.
  
امانی با اشاره به تحولات عمیقی که در روابط و مناسبات قدرت‌ها در قرن ما به وجود آمده است، افزود: دولت‌های نوظهوری در جهان پدید آمده‌اند که با اتکاء به رشد درون‌زا در صحنه‌های جهانی قدرت‌نمایی می‌کنند ما هرگز نباید دل به تعامل با آمریکا ببندیم.(مشروح خبر)

درخواست اخذ مجوز 11 حزب سیاسی از وزارت کشور/ بررسی‌ها برای صدور مجوز فعالیت‌های حزبی در حال انجام است

"حسینعلی امیری"  درباره آخرین وضعیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای اخذ مجوز فعالیت از وزارت کشور اظهارداشت: تسهیل در روند ثبت فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی یکی از اقدامات و سیاست‌های مهم
دولت تدبیر و امید است.وبررسی‌های لازم از سوی وزارت کشور برای تحقق این سیاست‌ها در حال انجام است.(مشروح خبر)

فرجی دانا به قولش عمل نکرد / احتمال حضور احمدی نژاد در رقابت‌های انتخاباتی


سید علی ریاض  گفت: خط قرمز ما موضع گیری و شفافیت گروه‌ها و افراد در فتنه 88 و میزان بصیرت است.  فرجی دانا در روزهای رای اعتماد قول داد از نیروهای منتسب به فتنه 88 در دانشگاه استفاده نکند ولی از این خط قرمز عدول کرد. انجمن اسلامی پزشکان هم قطعا از این استیضاح حمایت می‌کند(مشروح خبر)

سزارین برای تولد "ندا" / روزهای سخت اتاق عمل وزارت کشور

طبق آنچه که مسئولان وزارت کشور در پورتال رسمی این وزاتخانه منتشر کرده‌اند، در حال حاضر قریب به 250 حزب و تشکل سیاسی در ایران مجوز فعالیت داشته که اغلب این تشکل‌ها عناوین غیر سیاسی‌ دارند. 

بسیاری از آن‌ها صنفی، بسیاری دیگر منطقه‌ای و برخی دیگر هم در گذشته تاسیس شده‌اند و معلوم نیست که هنوز فعالیتی دارند یا خیر. به زبانی ساده‌تر لیست وزارت کشور مملو از نام احزابی است که اسم «هستند» اما عملا «نیستند». (مشروح خبر) 

لطفا در تبعیت از رهبری احساسی عمل نکنیم
 محمدی نوری  دبیر کل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران حماسه مقاومت ملت و دولت ایران در سایه توجه به رهنمودهای رهبری را رمز موفقیت ایران مقتدر برشمرد و گفت: بلایی که بر سر مردم افغانستان، عراق، پاکستان و سوریه افتاده یک خطر بزرگ برای ایران بوده و دشمن در تلاش بود تا با توجه به اسلام هراسی که در تفکر آنان به وجود آمده حصار بی‌اعتمادی را اول از قلب مردم ایران آغاز کنند.

 که بحمداللهالله علیرغم شیطنت‌های فراوان و برخی اتفاقات ناگوار سیاسی کشتی انقلاب با هدایت رهبری از همه این بحران‌ها نجات یافت و واقعاً برای همه سلطه‌گران جای تعجب است در حالیکه کشور‌های همسایه ایران غرق در تروریسم و جنگ داخلی است چگونه این همه پایداری و ثبات امنیت در ایران وجود دارد.(مشروح خبر)

حزب اسلامی کار تشکیل جلسه داد / ورود به انتخابات 94 مهمترین محور جلسه
"علی‌تقی حسینی"سخنگوی حزب اسلامی کار اظهارداشت: تصمیم‌گیری درباره چگونگی برگزاری کنگره حزب اسلامی کار در آبان ماه اصلی‌ترین موضوعی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به عضویت حزب اسلامی کار در شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان گفت: بررسی موضوعات مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 و تعامل و همکاری حزب کار با تمامی گروه‌های اصلاح طلب از جمله موضوعات مورد تاکید در جلسه شب گذشته بود.  
 
حمایت ما از "مقاومت" اعتقادی و مبتنی بر منافع ملی است

"محسن رضایی"  اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی امروز در منطقه مسئله مقاومت، حزب الله، کشور و مردم لبنان است. این حادثه ای که سه سال پیش و از سوریه شروع شد تنها محدود به سوریه نبوده کما اینکه ما امروز می بینیم وارد عراق شده و اگر در سوریه موفق می شدند تا امروز لبنان را هم گرفته بودند، حتی روی تقسیم لبنان هم بحث هایی بوده و برخی از اطلاعات نیز افشا شده ولی برخی اطلاعات دیگر هنوز هست و قطعا اگر مردم لبنان در جریان قرار بگیرند متوجه می شوند که مسئله سوریه آغاز یک توطئه بزرگ علیه منطقه بوده است.(مشروح خبر)
 مجمع عمومی "حزب سبز" دو ماه دیگر / "محسن رضایی" سخنران کنگره سراسری
حسین کنعانی مقدم"  با اعلام اینکه مجمع عمومی حزب سبز به 2 ماه بعد موکول شده است، اظهار داشت: مقدمات برگزاری کنگره سراسری و مجمع عمومی حزب فراهم شده است، اما استانداری‌ها باید برای تشکیل دفاتر استانی اقدام کنند.
وی به جلسه اخیر خود با وزیر کشور و استاندار اشاره کرد و افزود: در این جلسه بنا بر این گذاشته شد که استانداری‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغیه فرستاده و  دستور صادرشدن هرچه سریع‌تر مجوز دفاتر شهرستان و استان‌ها را صادر کنند.(مشروح خبر)






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار