لیلا یگانه گفت: باید سعی کنیم از فضای جامعه و جوانان دور نبوده و از دغدغه آنها آگاه باشیم.

لیلا یگانه از تهیه‌کنندگان رادیو اقتصاد در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش علاقه‌مندی نسل جوان به رادیو و برنامه‌های آن گفت: در حال حاضر رسانه‌های تصویری و مجازی و شبکه‌های متعدد اجتماعی، تا حد زیادی توانسته‌اند جایگزین رادیو شوند. بنابراین رشد رسانه‌های مجازی عامل مهمی است. 

وی در ارتباط با ارائه راهکارهای مناسب در جهت جذب جوانان به رادیو بیان کرد: باید سعی کنیم از فضای جامعه و جوانان دور نبوده و از دغدغه آنها آگاه باشیم. 

یگانه درخصوص جذب نسل جوان به رادیو عنوان کرد: در ابتدا برای ساخت هر برنامه باید به فضای فکری جوانان نزدیک شده و به آنها جهت داده شود با اعتمادسازی تلاش کنیم جوانان به الگوهای رسانه از جمله امید، آگاهی و اطلاع‌رسانی اعتماد کرده و در نهایت با تکیه بر ظرافت‌ها و قالب‌های صحیح برنامه سازی می‌توان به این مهم دست یافت. 

وی تأکید کرد: سعی کنیم برنامه‌ها را با ارائه خط مشی و نصیحت کردن آغاز نکنیم. بهترین تبلیغ برای ما خود مردم هستند، برای تبلیغ می‌توان برنامه‌هایی را با عنوان باشگاهی مختلف برای پخش ساخت در این صورت است که سرمایه‌گذاری روی مخاطب انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: من برای سرمایه‌گذاری روی مخاطب، باید هدف و مخاطب را شناسایی کرده و بدانم که برای چه کسانی برنامه می‌سازم، چرا که به این شکل نیاز مخاطب را می‌فهمم در نتیجه مخاطب عاملی برای تبلیغ می‌شود. 

یگانه در ارتباط با حضور افراد مشهور در برنامه‌های رادیویی به منظور جذب جوانان افزود: این کار در شروع می‌تواند موثر باشد ولی اگر خواسته‌ها و نیازهای مخاطب را برآورده نکند، راهگشا نخواهد بود. 

وی ادامه داد: با حضور گویندگان جوان غیر مشهور هم می‌توان مخاطب را جذب کرد مسئله مهم ساختار اصلی برنامه است. نسل جوان در پی برنامه‌های شادی است که در وی ایجاد انگیزه و امید می‌کند. نسل جوان علاقه‌ای به شنیدن نصیحت‌های مستقیم ندارد. بنابراین می‌توان با ظرافت کاری، پیام‌های مدنظر را در قالب یک فضای مفرح و شاد بیان کرد. 

لیلا یگانه در پایان اظهار داشت: همه جا می‌توان شنونده رادیو بود، هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند مخاطب را در همه نقاط پوشش دهد. ما می‌توانیم با تغییر ساختار و یا قالب برنامه، مخاطب بیشتری را جلب کنیم، چرا که اگر مخاطب را پیدا کنیم همیشه همراه ما خواهد بود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار