در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در بهمن 1393، مهم‌ترین اخبار به اظهارات مقامات نظامی کشورمان در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی مربوط می‌شود.

/////////به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در بهمن‌ماه سال 1393 به شرح ذیل است:

خبر تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران اگرچه به طور رسمی از سوی مقامات کشورمان و نه از سوی مقامات روسی تایید نشد اما نگرانی مقامات آمریکایی و اسرائیلی را در پی داشت چرا که ایران با تجهیز خود به این سامانه موشکی می‌تواند تا اندازه زیادی به توان بازدارندگی خود بیافزاید.

، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر سردار شهید "محمدعلی الله‌دادی" که در حسینیه ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: مسیر جهاد و شهادت و مقاومت تا آزادسازی قدس شریف و محو شدن رژیم صهیونیستی -این لکه ننگین در بین ملت‌های مسلمان- ادامه می‌یابد. 
 
وی ادامه داد: شهید الله‌دادی که برای شهادت هجرت کرد، شهادت را انتخاب کرد و آن‌ها که در ایمان‌ خود صادق‌ هستند و جایگاه والایی در نزد خداوند دارند، خداوند به آنان اجر و پاداش می‌دهد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به شهدای گرانقدر منطقه قنیطره سوریه از جمله "جهاد مغنیه" و شهید "الله‌دادی" تأکید کرد: امیدواریم ما نیز بتوانیم در راستای مسیر شهیدان و امام شهیدان تلاش کنیم و ما نیز به دنبال پیمودن راه این شهدا هستیم.

 سردار "محمد نظرعظیمی" فرمانده قرارگاه نجف و همرزم شهید "محمد علی الله‌دادی" در حاشیه مراسم تشییع پیکر این سردار شهید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید "الله‌دادی" نخستین شهیدی بود که در درگیری مستقیم اخیر با صهیونیست‌های جنایتکار به شهادت رسید. 

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید محمدعلی الله‌دادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با این اقدام درصدد آن بود که قدرت اطلاعاتی خود را نشان دهد. 
 
وی با بیان این که اکنون رژیم صهیونیستی نگران است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نگران آن است که سوریه و مردم لبنان بتوانند علیه تکفیری‌هایی که همچون جبهه النصره در مرز فلسطین هستند پیروز شوند، زیرا این رژیم جعلی می‌توانست از این طریق گروه‌های تکفیری را پشتیبانی کند. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جبهه النصره که در منطقه القنیطره است از طریق رژیم صهیونیستی پشتیبانی و حمایت می‌شود و اسلحه و مهمات دریافت می‌کند، از همین رو رژیم غاصب صهیونیستی نگران این موضوع بود که امکان دارد در آن منطقه عملیاتی صورت گیرد که این ارتباط اسرائیل و تکفیری‌ها قطع شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج قدم زدن با وزیر خارجه خبیث آمریکا در خیابان و نشان دادن صمیمیت با دشمن بشریت را حرکتی کاملا غلط و ناپسند دانسته و گفت: قدم زدن در خیابان‌های بروکسل زیر پا گذاشتن خون شهدا بود. 
 
وی تاکید کرد: کار خیلی زشت‌تر و غیر قابل بخشش‌تر، سفر به پاریس در‌‌ همان روزی است که نخست وزیر فرانسه کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) را جلوی دوربین‌ها در دست گرفته و نمایش می‌دهد. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: این خطا‌ها نشان داد که آقای ظریف نمی‌دانند نماینده چه ملت و نماینده چه عظمتی هستند و ایشان با این کار‌ها توانایی خود را در دفاع از حقوق ملت ایران به شدت زیر سوال بردند. 

سردار دهقان در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات ژنرال "مارتین دمسی" فرمانده ستاد مشترک آمریکا مبنی آمادگی نظامی علیه ایران گفت: اگر آن‌ها شهامت و جرأت دارند، حمله کنند.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به تقویت خط مقاومت و قدرت این محور در غرب آسیا، خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی عملیات وحشیانه و خرابکارانه انجام می‌دهد و پاسخ نظام جمهوری عربی سوریه به این جنایات، مدبرانه و به همراه مقابله با تکفیری‌ها خواهد بود.


سردار شهید محمدعلی الله‌دادی در سال 1342 در شهر پاریز از توابع شهرستان سیرجان استان کرمان چشم به جهان گشود، تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در پاریز پشت سرگذاشت و وارد دانشگاه کرمان شد، همزمان با شکل‌گیری انقلاب اسلامی درس را کنار گذاشت و برای کمک به انقلاب وارد جهاد سازندگی سیرجان شد. 
 
 با شروع جنگ تحمیلی فرصت بازگشت به دانشگاه را تا پایان جنگ از دست داد و 15 روز پس از حمله ارتش رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی در تاریخ 14 مهرماه 1359 به اتفاق دوست و هم‌رزم همیشگی‌اش سردار شهید مهدی‌زندی‌نیا عازم جبهه شد و به شهر مقاوم سوسنگرد رفت. 
 
39 روز بعد در تاریخ 23 آبان ماه 1359 لشکر 9 زرهی عراق اقدام به محاصره سوسنگرد کرد در این شرایط به همه رزمندگان داخل شهر سلاح دادند و به محمدعلی یک تفنگ ژ3 رسید اما به شهید زندی‌نیا هیچ چیز نرسید هر دو به همراه گردان خمپاره‌انداز شهید حسین علم‌الهدی در کنار نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران وارد خط مقدم شدند.

سردار "حسین همدانی" مشاور فرمانده کل سپاه  در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به اظهارات "ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره آمادگی اقدام نظامی علیه ایران اظهار داشت: عربده کشیدن و شعار دادن آْمریکا نمی‌تواند ما را از میدان به در کند.

وی ادامه داد: سال گذشته که آمریکایی‌ها قصد حمله به "سوریه" را داشتند (در سال 2013)  48 ساعت قبل از حمله، همه از تعهد با آمریکا خارج شدند.

سردار "مرتضی قربانی" رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اقدام جنایتکارانه و تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و حمله هلیکوپترهای این رژیم منحوس و فاسد به منطقه "مزارع الامل" در "ریف القنیطره" که در اثر آن تعدادی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان و سردار محمدعلی الله‌دادی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: به ضرس قاطع اعلام می‌کنم به امیدخدا حزب‌الله لبنان در آینده نزدیک اسرائیل غاصب را سرنگون خواهد کرد و وارد بیت‌المقدس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها بدانند اقدام جنایتکارانه‌شان که در پی آن سردار محمدعلی الله‌دادی در "قنیطره" به شهادت رسید، "ب" بسم‌الله و سرآغاز سقوط رژیم فاسد صهیونیستی است.

مبنای تشکیل رژیم صهیونیستی بر اساس ادعاهای بی‌پایه و اساس بوده است.

اخیراً نیز صهیونیست‌ها مدعی حضور نیروهای ایرانی در مرز فلسطین اشغالی شده بودند.

اشغالگران فلسطین با مطرح کردن موارد دروغین به دنبال وجهه مثبت در نزد ساکنان رژیم نامشروع خود هستند، لذا با مطرح کردن ادعاهای مضحک، قصد مخدوش کردن چهره ممتاز جمهوری اسلامی ایران را در منطقه دارند که البته هرگز به آن دست نخواهند یافت.

"حسین شاکری" از جوانان فعال ایرانی، طی درگیری با تروریست‌های تکفیری در دفاع از حرم مطهر امامین عسکریین (ع) به شهادت رسید. 
 
این رزمنده مجاهد در شهر سامراء عراق در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده است.

روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه امروزه در صنعت حمل و نقل دریایی جهان شناورهای بدنه آلومینیومی به سبب ویژگی هایی مانند وزن سبک ، افزایش سرعت ، خوردگی کمتر و هزینه نگهداری پایین ، جایگاه خاصی دارد، یادآورشده است: در این میان شناروهای 'کروبوت' افزون بر این ویژگی ها، توان حمل مسافر، بار و تجهیزات را داراست. 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که دشمنان باید بدانند که این شهادت‌ها برای ما مایه خیر و برکت است، گفت: اگر دشمنان می‌دانستند این شهادت‌ها و ترورها به ضررشان است، دست به این کار نمی‌زدند، از همین رو به دلیل احمقی و نادانی‌شان این موضوع را درک نمی‌کنند که با این اقدامات راه به جایی نخواهند برد.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید مجدد بر انتقام از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ما خلق نشده‌ایم که دشمنان فرزندان ما را از بین ببرند و بعد از آن بگذاریم که راحت بخوابند. ما انتقام می‌گیریم و آنها منتظر باشند اما زمان و مکان آن را ما تعیین می‌کنیم.

 سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه مراسم بزرگداشت شهادت سردار تقوی و شهدای مقاومت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صهیونیست‌ها بدانند تا روز زوال باید در آماده باش کامل بسر ببرند و دیگر صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهادت سردار الله دادی و فرماندهان نظامی حزب الله لبنان در جمع خبرنگاران، در رابطه با اظهارات مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در جریان سفر به ایران اظهار داشت: وقتی چنین اظهاراتی اتخاذ می‌شود طبیعی است که مجلس شورای اسلامی در این باره موضع گیری خواهد کرد و اجازه چنین اظهارنظرهای هنجارشکنی را نخواهد داد.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه حزب‌الله در مقابل داعش و عوامل استکبار جهانی می‌جنگد، گفت: کسی که آرزویش شهادت است از مرگ هراسی ندارد و دشمن که مبنایش مادیات بوده بر این مبنا حرکت می‌کند و مردمی که از تاریخ عظیمی برخوردارند به خوبی نقش آفرینی می‌کنند و دلیل وحشت صهیونیست‌ها از رزمندگان و فرماندهان نظامی مقاومت این است که تمام اقداماتشان و مسیرشان راه امام حسین(ع) است.

 سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهادت سردار الله‌دادی و فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌به یاری خدا آنچه حضرت امام (ره) وعده داده است رخ داده و آزادی قدس عزیز نزدیک است.  
 
وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس اکنون دست و پای آخرش را می‌زند و خودش هم می‌داند که کارش تمام است.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه آئین گرامیداشت شهادت شهید الله دادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه‌ای که رخ داد (حمله صهیونیست‌ها به قنیطره) نشان داد که تروریست‌ها با رژیم صهیونیستی همکاری کردند و حوادث پشت پرده این دخالت‌ها را نشان داد.  
 
وی ادامه داد: مبارزه بین حق و باطل همواره وجود داشته و انقلاب اسلامی حیاتش همواره به همین روحیه جهاد و شهادت طلبی بوده و اکنون هم منطقه از بابت دخالت‌های مختلف متنبه شده است.

سرلشکر سیدیحیی صفوی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سردار محمدعلی الله‌دادی و فرماندهان حزب‌الله در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت این بزرگواران در رابطه با حضور این شهدا در عرصه مقابله با تکفیری‌ها و افراطی‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد که اکنون یک جبهه واحدی شکل گرفته است که در یک طرف آن قدرت‌های بزرگی وجود دارند. 
 
وی تصریح کرد: در آن جبهه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند و از طرف دیگر جبهه نفاق عربی است که در مقابل بیداری اسلامی برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در هیچ مقطعی به دنبال بمب اتم نبوده است و دروغ غربی‌ها برملا شد.

 با گذشت 36 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و چشیدن طعم آزادی و استقلال در سایه‌سار نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاید تورق صفحات تاریخ و عبرت‌گیری از حوادث و اتفاقات دوران منحوس ستم‌شاهی خالی از لطف نباشد. 

حکومتی که در تمام ابعاد و زوایا مظهری از وادادگی به قدرت های غربی بود و حتی متصدیان امور امنیتی این رژیم منحوس نیز که دارای پیوند تنگاتنگ با سرویس‌های جاسوسی بیگانگان و از جمله موساد بودند. در این گزارش به بررسی روابط میان ساواک و موساد می‌پردازیم.

سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در تهران در مراسم بزرگداشت شهید جهاد مغنیه و شهید الله دادی با نام جهاد ادامه دارد که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرموده بودند ما هر چه داریم از امام حسین(ع) است به همین منظور نیز حزب الله هم هر چه دارد خود را مدیون سپاه می داند به همین جهت حزب الله شاگرد اصلی سپاه بوده و است و شاگرد مکتب افرادی همچون "شهید الله دادی"خواهد بود. 
وی تصریح کرد: ایران مرکز جهان اسلام است و محوریت این پایگاه نیروی عظیم سپاه پاسداران است که باید قدرش را بدانیم.

علی اکبر صالحی در حاشیه بزرگداشت شهادت مغنیه و سردار الله دادی با نام "جهاد ادامه دارد "در جمع خبرنگاران درباره این که شورای امنیت حمله حزب الله را محکوم کرده است اظهار داشت: ما نباید امیدمان به شورای امنیت باشد و تنها باید امیدمان به خود و ملت ها باشد.   
  
وی تصریح کرد: پاسخی که حزب الله داد بهترین گواه است که می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پاسخ جمهوری اسلامی و حزب الله یکی است و ما با حزب الله یکی هستیم و هر جا خون شهدایمان در جبهه ریخته شود پاسخ مان یکی است.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بزرگداشت "شهادت مغنیه" و "سردار الله دادی" با نام "جهاد ادامه دارد" در جمع خبرنگاران در رابطه با پاسخ حزب الله به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هیچ برگه ای بسته نمی شود و معین نیست که چه پاسخی به آن ها می دهیم.   
  
وی تصریح کرد: پاسخ ما هم مرتبط و بستگی به اقدامات رژیم صهیونیستی دارد و هم مستقل واکنش های آن ها است.

سرلشکر جعفری گفت: چه کسی باور داشت گروهی که دولت آن کشور آن ها را به رسمیت نمی شناخت بتواند در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح ایستادگی کند و آن را به شکست قطعی و عقب نشینی وادار کند، چه کسی باور می کرد ملتی محدود و مسلمانانی که راه امام را به خوبی فرا گرفته بودند و در محاصره اسرائیل بودند بتوانند با مقاومت اسرائیل را به عقب نشینی وادار کنند که این دستاوردها به برکت خون شهدا و مقاومت ملتی است که دنباله روی خون شهدای خون و آرمان های امام است که این روند به ما نشان می دهد آینده پژوهان اگر توان تجزیه و تحلیلی روند انقلاب اسلامی را باور دارند پیش بینی کنند که چه اتفاقی در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

تروریستی‌های تکفیری حدود سه سال است که در منطقه به گسترش و ترویج ناامنی کمک می‌کند و آرامش نسبی غرب آسیا را به هم زدند. 

این تروریست‌ها با کمک مالی کشورهای مرتجع منطقه، ‌کمک تسلیحاتی آمریکا، کمک پزشکی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و کمک لجستیک ترکیه در "گذرگاه مرشد تینار" به ترویج ناامنی کمک می‌کنند. 

اما محور مقاومت و خط مقدم آن سوریه و عراق به خوبی در مقابل تروریسم تزریقی تکفیری‌ها ایستادگی کردند، برای مثال در سوریه آزادسازی "یبرود"، "رنکوس"، "الغوصیر" و آزادسازی گذرگاه راهبردی "الغوصیر"، اطراف دمشق(جوبر) و کوشش‌های در جهت رفع حصر شهرک "نبل" و "الزهرا" و تلاش برای بیرون راندن "جبهة‌النصره"، از منطقه "قلمون" از جمله این اقدامات است. 

در عراق آزادسازی "جرف الصخر"، "عاملی"، "جلولا"، "اسعدیه"،‌ "سنجار"، "زمار"، "ضلوعیه"، "بیجی" و کوشش‌هایی برای تنگ کردن حلقه تروریست‌ها در "موصل" مرکز استان "نینوا" و "تکریت" مرکز استان "صالح‌الدین" و کوشش‌ها برای شکست تروریست‌ها در استان "الانبار" و پاکسازی کامل استان "دیالی" از جمله این کوشش‌ها است. 

، ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آغاز کرده بود، در مسیر انجام ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان و همچنین حضور در آب‌های شرق آسیا، قبل از ورود به آقبانوس آرام و در حین گشت آموزشی توانست دو فروند نفتکش ایرانی را در محدوده خلیج عدن از چنگ دزدان دریایی نجات دهد. 
 
بر اساس این گزارش، 5 فروند از قایق های تندرو دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن به کشتی نفتکش ایرانی نزدیک شده و قصد تعرض به این نفتکش را داشتند که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه سی و سوم این نیرو، دزدان دریایی مجبور به فرار شدند. 

بالاخره پاسخ کوبنده "حزب‌الله" به جنایت و آدم‌کشی صهیونیست‌ها نشان داد که "حزب الله" در وعده خود صادق بوده و این انتقام، انسان را به یاد "حرب تموز" می‌اندازد.

در پی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ملی فجر به فضا توسط ماهواره بر سفیر فجر و قرار گرفتن آن در مدار زمین، رصد ماهواره فجر از طریق پایگاه‌های اینترنتی مرجع تعیین مدار (بین المللی)در صدر پربیننده‌ترین مدارها قرار گرفت.           
 
گفتنی است سایت‌های معتبری نظیر  n2yo و celestrak با ارائه مشخصات مداری ماهواره فجر، حضور این ماهواره را در مدار تائید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار